olavgb Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Vet det ikke er lov å linke til torrent sider osv, men det jeg spør om her er forhåpentligvis lov? Hvis ikke, please slett den så fort som mulig, takk:) Det jeg lurer på er altså om det er noen som vet om noen programmer/måter jeg kan laste ned f.eks torrent filer uten at det blir merkbart dårlig ytelse på internett hastigheten? Når jeg laster ned noen filer via internett browseren(internett explorer), filer fra f.eks catchgamer på noen gb så merker jeg ikke at nettet går tregere, men om jeg bruker et torrent program blir det sinnsykt tregt av og til, og naboen jeg deler nett med får høy ping når de f.eks spiller eller noe. Takker på forhånd for eventuelle svar Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det er lov å stille torrentrelaterte spørsmål, men ikke linke til torrentsider, om enn hinte til denslags aktiviteter Når det gjelder nedlastingen så er det en kjent sak at torrentklienter spiser båndbredde. Hvorfor vet jeg ikke, men sånn er det. Du får heller redusere farten på dag/kveldstid, for så å øke på om natten Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) torrent programmer bruker tilgjengelig hastighet. hvis du har 2mb linje og får utnyttet den maks så laster du ned 220kb/sek. da går det nesten ikke ann å bruke internett. hvis du bruker utorrent høyreklikker du bare på ikonet nede til høyre og trykker downloadlimit og velger ønsket nedlastingshastighet. nettet kan bli tregere ved nedlasting i webleser, alt avhenger av hastighetene til siden du laster ned fra. nettet kan også bli tregt ved å se lange filmer på youtube f. eks. det er fordi at du på en måte laster det ned. Endret 24. mars 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 nette strupes i begge ender må dere jo huske. jeg bruker alltid å sette torrenten til maks upload ~ 20 og maks download ~200 (3Mb/1Mb linje) Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Nedlastingshastighet: 4 878 kbit/s (1 000 000 bytes på 1,640 sek) Opplastingshastighet: 495 kbit/s (500 000 bytes på 8,078 sek) Og har forresten 7 forskjellige datamskiner der ca 4-5 av dem brukes omtrent hele dagen og noen et godt stykke ut på kvelden, mens noen blir tatt i bruk veldig tidlig på dagen. hehe, stor familie her:P Men hva burde jeg sette maks opp og ned da for at det ikke skal gå utover netthastigheten/ping da? Eller så er jeg fortsatt åpen for andre programmer som kan gjøre mirakler om det er noen da EDIT: Kunne netlimiter vært tingen kanskje? Evt hvilke inntillinger skulle jeg valgt? Mvh Olav B, G Endret 24. mars 2008 av olavgulb Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Hmm, virker ikke som at det bruker så veldig mye av nettet når jeg laster ned torrents i opera? Stemmer dette, eller er det noen andre ting som spiller inn der? Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
eught Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er ikke bare snakk om at man bruker opp båndbredden. Torrent-teknologien gjør at routeren må ta seg av veldig mange tilkoblinger, gjerne opp mot et par hundre, og veldig mange av routerne hjemme hos folk er dårlige til å takle unormalt mange tilkoblinger. Det som i mange tilfeller kan hjelpe om nettet blir usannsynlig tregt bare du har en torrent-klient oppe er å begrense antall tilkoblinger til f. eks. 50. Man får gjerne ikke like god fart på nedlastingen, men i mange tilfeller kan det hjelpe på tregt nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå