Speciale Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Skal kjøpe en 500 gb ekstern i morgen, da min bror ringte og sa at han måtte ha i morgen. (Jeg ødela hans forrige). Så jeg så på elkjøp hvor de har Maxtor OneTouch 4 500 gb og Maxtor Jade 500 gb. Hvem er best av disse to? Eller finnes det noe bedre for samme eller billigere pris i Mosseområdet?? (Jeg handler vanligvis aldri fra kjedebutikker, men nå har jeg dessverre inget valg, så ingen linker ønskes fra noen rene nettbutikker) Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg hadde nok kjøpt fra nettet, både fordi det er billigere, og fordi du finner bedre HD'er der. Prisguide til nettbutikk. Ja jeg vet du ikke ville ha linker, men jeg måtte jo gi deg en Men av de to ville jeg gått for Maxtor One Touchfordi den har 8mb mer cache minne. Jeg vet ikke hva det betyr, men det høres heftig ut Regner med at det går på hastigheten. Ellers er jo størrelsene på diskene litt forskjellig, hvis det er noe poeng for deg? Lenke til kommentar
Speciale Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg hadde nok kjøpt fra nettet, både fordi det er billigere, og fordi du finner bedre HD'er der.Ja jeg vet du ikke ville ha linker, men jeg måtte jo gi deg en Men av de to ville jeg gått for One Touchfordi den har 8mb mer cache minne. Jeg vet ikke hva det betyr, men det høres heftig ut Regner med at det går på hastigheten. Ellers er jo størrelsene på diskene litt forskjellig, hvis det er noe poeng for deg? Jeg har personlig 4 x 750 gb eksterne kabinetter (nexstar med samsung f1), så jeg vet hva som er best selv, uten at jeg trenger å få det påpekt, akkurat som skrev i startinnlegget. Så med mindre du stiller opp med frakt som kan være fra en nettbutikk til meg innen klokken er 1500 i morgen, så er dette ren idioti, og bekrefter at dette forumet dessverre er i ferd med å ødelegge seg selv. Men onetouch klarer du ikke å finne billigere på nettet, hvis man regner med frakt. Da er faktisk elkjøp billigst i landet. Forøvrig så bør du lære deg hva cache er før du anbefaler noe til noen som helst da det er meget relevant både på disker og på prosessorer. (men det stemmer at jo mer, jo bedre er det, stort sett) Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Så du mener forumet ødelegger seg selv fordi jeg la til en ekstra kommentar i svaret mitt? Dessuten vet jeg sånn ca. hva cache er, så jeg kan faktisk anbefale mer cache. Det eneste problemet jeg har med cache er at jeg ikke vet eksakt hva det gjør. Det jeg vet er at cache er et midlertidig lagringssted, som det går raskere å hente informasjon fra. Dvs at mer cache betyr raskere henting av informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå