tinsley Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hallais! Jeg har nettopp kjøpt en ny forsterker, Thule IA100, til mitt anlegg. Lurer nå på om dere har noen gode tips til cd'er jeg kan kjøpe som jeg kan bruke til å teste lyden i anlegget på? Tenkte meg 5 plater av ulike sjangre så jeg kan høre hvordan anlegget spiller. Etter å ha spillet inn forsterkeren da... Ser for meg en klassisk, jazz, rock, pop og dance skive eller noe i den duren. Noen som har forslag til bra innspilte cd'er som kan brukes til test? Takker Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Ville satset på noen plater du har spillt mye på anlegg tidligere. Hvis det er noe du kun har hørt mange ganger på en MP3-spiller e.l. så ville jeg valgt noe annet. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Dire Straits er veldig bra testmateriale. Plata Brothers In Arms er vel kanskje den beste av de. Der ha du de fleste hittene, men du mangler "Sultans of Swing", som kanskje er den ultimate test-sangen. Brothers In Arms (sangen) er også veldig fin. Det samme gjelder også Money For Nothing. Eagles er også nice, og det samme går egentlig for Pink Floyd også. Har ikke så mye kjennskap til hverken klassisk, jazz eller dance. Så mange pop-album vet jeg heller ikke om, men noe A-ha kanskje? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Vet det er mange som sverger til Yello når de tester anlegg. For testing av bass/dype toner, sjekk ut Biosphere, da spesielt Microgravity. Andre forslag, Jan Gabarek, Vivaldi's fire årstider. Lytt med lukkede øyne for best opplevelse. Lykke til med nyinnkjøp og innkjøring. atlef. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 KKV er kjent for å ha god kvalitet på sine produksjoner. Frode Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 En flott Jazz plate er Miles Davis: "Kind of blue" fra 1959. Innspillingen er meget bra og du kommer ikke til å bli lei av platen med det første. Desidert en av de som blir spilt oftest hjemme hos meg. Ulver: "Perdition city" har god lydkvalitet og en god del åpne lydbilder og gode diskant partier. Ulver: "Shadows of the sun" kan også anbefales. For black metal fansen er Immortal: "Heart of winter" et album som ikke man blir lei av på en stund. Immortal: "Sons of northern darkness" er også meget bra. Pink floyd: "Pulse" har også noen gode bass partier og generelt god lyd Plateselskapet Telarc sin versjon av Gustav Holst: "The planets" har også meget bra lydkvalitet (sjekk platekompaniet). Ellers så var Radiohead: "In rainbows" ganske bra. Kings of convenience sine plater er også meget bra. Neil Young: "On the beach" DVD-Audio versjon(176kHz/24bit) er også meget bra, men krever DVD-Audio avspiller (HW eller software). Kunne vel holdt på en stund, men skal på jobben i morgen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Grattsi med super forsterker. Må si jeg ble lei meg da jeg leste at Thule nå sliter veldig økonomisk... Men ontopic: Personlig bruker jeg musikk jeg hører mye på og kjenner godt til; Pink Floyd - Dark Side of the Moon feks. Eller musikk som er godt innspilt. Noe ELP er jo også morro. Store lydbilder osv Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Roger Waters - Amused to Death har et sinnssykt lydbilde. Dynamikken er meget bra, samtidig som lyden er veldig ren og fin. I tillegg er musikken fantastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå