AnneElk Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Da har jeg to konfigurasjoner på en ny pc. Maskinen skal brukes til bilderedigering, noe gaming (les:The Sims2) og nett. Gikk på dinside.no og konfigurerte 2 maskiner. Hvem er best? Noen tips? (Merker at mye har forandret seg siden jeg jobbet med datamaskiner for 5år siden, så jeg er helt fersk i gamet igjen) Konfigurasjon fra NetShop.no : NETSHOP DINSIDE.NO PC 08 - BEST I TEST! GF 8800GT, 4GB, E8400, 500GB, 22" Skjerm Du har valgt følgende: 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+) 1 stk. PC eske/emballasje (På lager 20+) 1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+) 1 stk. Netshop Miditower, "Telamon" Sort m/sølv dør u/powersupply (På lager 20+) 1 stk. GIGABYTE ODIN Pro_800W m/Kabler Støysvak, 14cm vifte, viftestyring, SLI (Ubekreftet 14.04.2008) 1 stk. FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775 3xPCIex16, 2X1394a, 6XSATA, 2XeSATA, 7.1 (Ubekreftet 29.03.2008) 1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz - PC prod (Ubekreftet 14.04.2008) 2 stk. Mushkin DDR2 2 GB Standard Performance PC2-6400, 1x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) (På lager 100+) 1 stk. Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 20+) 1 stk. Western Digital 750GB S-ATA II 7200 RPM Caviar SE16 Special Edition 16MB cache (På lager 20+) 1 stk. Western Digital 750GB S-ATA II 7200 RPM Caviar SE16 Special Edition 16MB cache (På lager 20+) Ingen 1 stk. FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2 RD 400MHz, CC 610MHz, MC 1820MHz (På lager 19) 1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (På lager 1) 1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (På lager 1) 1 stk. MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort (På lager 20+) 1 stk. Logitech LX3 optical Mouse USB/PS2 (Ubekreftet 27.03.2008) 1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Engelsk versjon 64-bit DVD-versjon (På lager 6) 1 stk. ASUS 22"W LCD 2MS 300CD 1680x1050, 2000:1, DVI-D+VGA (Ubekreftet 25.03.2008) 1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) (På lager 20+) 12 888,- Konfigurasjon nr 2 hentet fra Komplett.no : Komplett Din Side PC - Februar - Miljøgebyr 50.00 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 345356 Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 OEM 1i Programvare OEM CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD, Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske Antec Nine Hundred sort miditower, Thermaltake Toughpower 850W, Modulær, Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 Western Digital Caviar SE16 750GB SATA2 Western Digital Caviar SE16 750GB SATA2 MSI GeForce 8800GTS 512MB OC GDDR3, USB2 multikortleser 3.5" sort for NEC DVD-brenner AD-7200S Black NEC DVD-brenner AD-5200A IDE OEM Black Logitech Deluxe 250 Keyboard NO Logitech RX250 Optical Mouse OEM MS COA Label Windows MS Win Vista Home Premium Norsk MS MANUALS Win Vista Home Premium MS ROYALTY Vista Home Premium Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 1 stk 2008-03-31 11885.30 11885.30 Miljøgebyr: Totalt: 50,00 11.935,30 Inspill? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Begge pc-ene ser mer enn greie nok til sims spilling. Men hvorfor skal du nesten ha 2 tb lagringsplass? Den prosessoren kommer ikke på lager igjen før i slutten av april så da kommer du til å vente lenge. Du kan bare velge og vrake hvilken pc du vil ha siden de begge er sterke pc-er. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Gitt at du faktisk trenger alle harddiskene og DVD-brennerene, så kan jeg ikke si at jeg har noe utsette på denne maskinen. Både prosessor og skjermkort er ypperlige valg for meget høy ytelse for relativt lav pris. Jeg kan ihvertfall garantere at denne maskinen ikke bare vil spise Sim2 til frokost, men også kjøre alle spill på minst medium kvalitet om ikke høy på de aller fleste. Sånn sett så er den litt overkill kanskje i forhold til det som du sier du skal bruke den til. Til og med Crysis skulle være en meget spillbar opplevelse på medium settings -Stigma Endret 24. mars 2008 av Stigma Lenke til kommentar
AnneElk Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Begge pc-ene ser mer enn greie nok til sims spilling. Men hvorfor skal du nesten ha 2 tb lagringsplass? Den prosessoren kommer ikke på lager igjen før i slutten av april så da kommer du til å vente lenge. Du kan bare velge og vrake hvilken pc du vil ha siden de begge er sterke pc-er. Grunnen til så stor lagringsplass er at jeg tar endel bilder. Har bildene lagret også på en maxtor samt at jeg kopierer dem til dvdplater. Ja, dessverre litt lang ventetid på den ene prosessoren. Så smøre meg med tolmodighet og bruke tiden på å pusse opp kontoret/pc rommet . For det skal jo være en god prosessor. Da tåler jeg å vente litt. Endret 25. mars 2008 av AnneElk Lenke til kommentar
AnneElk Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Gitt at du faktisk trenger alle harddiskene og DVD-brennerene, så kan jeg ikke si at jeg har noe utsette på denne maskinen. Både prosessor og skjermkort er ypperlige valg for meget høy ytelse for relativt lav pris. Jeg kan ihvertfall garantere at denne maskinen ikke bare vil spise Sim2 til frokost, men også kjøre alle spill på minst medium kvalitet om ikke høy på de aller fleste. Sånn sett så er den litt overkill kanskje i forhold til det som du sier du skal bruke den til. Til og med Crysis skulle være en meget spillbar opplevelse på medium settings -Stigma Strengt tatt så er det litt overkill ja. Egentlig tenkte jeg kun en dvd leser i øverste skuff, så en dvd/cd brenner. Men det var ikke mulig å velge. Skjermkortet jeg har i dag (ATI RADEON 256MB 9800 XT) har ikke vært helt optimal, og da denne nå har gått og en ny vil koste minst 1.000.- (uten garanti for at den passer maskina) er jeg veldig fristet til å gå for en ny maskin. Når det gjelder overkill så blir behovet alltid større etterhvert som man har maskina. Lenke til kommentar
AnneElk Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Men er det noe forskjell på hovedkortene? Hva er best? Noen erfaringer med de to nettbutikkene? Har handlet endel hos komplett og er godt fornøyd der, men det betyr ikke at NetShop ikke er bra. Endret 25. mars 2008 av AnneElk Lenke til kommentar
AnneElk Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Og da fikk jeg svar fra komplett om at de ikke kan levere 64 bits vista på maskinen deres, så da må jeg høre med NorShop Lenke til kommentar
lperik Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Er det bare meg eller er den fra komplett uten skjerm? leser meg blind. Lenke til kommentar
AnneElk Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Er det bare meg eller er den fra komplett uten skjerm? leser meg blind. Det stemmer nok det, jeg ser at jeg glemte å fjerne skjermen på konfigurasjonen fra NetShop. Jeg har en meget godt fungerende 19" LCD skjerm. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Men er det noe forskjell på hovedkortene?Hva er best? Noen erfaringer med de to nettbutikkene? Har handlet endel hos komplett og er godt fornøyd der, men det betyr ikke at NetShop ikke er bra. Det er mange forskjeller naturligvis. Den viktigste forskjellen vil ligge ihvilket chipset som brukes på hovedkortet, men selv på modeller som brukes smame chipset så velger produsentene ofte å lage forskjellige modeller som har mer eller mindre ekstra dildall som ektra mange S-ATA kontakter og whatnot. Om du ikke har spesielle krav så skal de billige modellene være greie nok. Dette er eksempelvis veldig bra, en av de billigere i high-end chipsettet X38: https://prisguiden.no/product.php?productId=81966 Du kan også klare deg med et kort som er ganske mye billigere, eksempelvis: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335511 Spørs hvor mye du vil ligge inn i det Førstnevnte er en rimelig versjon av krem-chipsettet på markedet, og sistnevnte er en arbeidshest som gir ekstra mye for pengene og tross alt holder følge ganske så bra. -Stigma Lenke til kommentar
AnneElk Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Men er det noe forskjell på hovedkortene?Hva er best? Noen erfaringer med de to nettbutikkene? Har handlet endel hos komplett og er godt fornøyd der, men det betyr ikke at NetShop ikke er bra. Det er mange forskjeller naturligvis. Den viktigste forskjellen vil ligge ihvilket chipset som brukes på hovedkortet, men selv på modeller som brukes smame chipset så velger produsentene ofte å lage forskjellige modeller som har mer eller mindre ekstra dildall som ektra mange S-ATA kontakter og whatnot. Om du ikke har spesielle krav så skal de billige modellene være greie nok. Dette er eksempelvis veldig bra, en av de billigere i high-end chipsettet X38: https://prisguiden.no/product.php?productId=81966 Du kan også klare deg med et kort som er ganske mye billigere, eksempelvis: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335511 Spørs hvor mye du vil ligge inn i det Førstnevnte er en rimelig versjon av krem-chipsettet på markedet, og sistnevnte er en arbeidshest som gir ekstra mye for pengene og tross alt holder følge ganske så bra. -Stigma Takk for info! Da tror jeg at vi går for komplett sin konfigurasjon. Uten programvare og heller bestiller 64 bit Vista utenom (fikk bekreftet per mail at de kun solgte 32 bit med maskinen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå