Sangesland Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) har noen gamle høytalere av fattern stående på rommet. kjekt å bruke de midlertidig mens jeg er hjemme i ferien. tingen er, jeg vet ikke hva som er + og - pole anlegget er vel fra 70 tallet, ledningene er festet i en plugg med 1 lang og 1 kort metall tapp stikkende ut. samme plugger som er i tandberg huldra serien. var en som nevnte at man kan ta en batteri på ledningen, og se om elementet går innomver el utover. har dessverre ikke mulighet til å fjerne dekselet, så kan ikke se om elementet beveger seg. har heller ingen spenningsmåler. takker for all hjelp. Endret 24. mars 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
fhl Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det spiller egentlig ikke så stor rolle så lenge du gjør det likt på begge sider. Frode Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 problemet er at ledningen er festet inni høytaleren. får ikke åpnet den, dermed kan jeg ikke se om ledningen er festet på + el - Lenke til kommentar
fhl Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hvis ledningen ikke er merket på et eller annet vis, er det straks mye verre. Du kan jo koble opp en høyttaler først, for så å prøve begge muligheten på den andre. Frode Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Antar det er ein 2-pin DIN-kontakt. I så fall er det vanlegast at minus er på den lange og pluss på den runde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hvis ikke så er det jo tross alt hele 50% sjanse for å velge riktig! Det kunne jo vært verre. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Bruk ett lite lommelykt batteri feks 9V, så finner du det ut.... + på høyttaler og + på batteri = Høyttalerkon ut... - på høyttaler og + på batteri = Høyttalerkon inn..... Edit...tror jeg får lese litt nøyere igjennom neste gang... Endret 26. mars 2008 av Chevelle Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Antar det er ein 2-pin DIN-kontakt. I så fall er det vanlegast at minus er på den lange og pluss på den runde. Ja det er riktig. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 takker for svar. det fungerte utmerket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå