Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatert PC - Nettverket dropper ut og inn(?)

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp formatert dataen og installert nettverksdriver, men hver time ca, mister jeg inet i ca 5 sekunder, noe som er utrolig irriterende da det faar meg til aa disconnecte fra WoW etc samt andre online spill.

Tror ikke det har noe med nettverket her aa gj0re, siden jeg hadde samme problem paa The Gathering.

Noen som kan tenke seg hva som er galt?

Paa forhaand, takk!

Endret av shamo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Er dette noko som oppstod rett etter du formaterte?

Muligens noko kluss med nettverks-drivar.

Brukar du trådlaust eller bruker du kabla nettverk?

Kan minne meg litt om at du i ein liten tid mistar "pakker" som blir sendt frå modemet til pc-en din.

Viss trådlaust nettverk; Signalstyrke? Viss dårleg, prøv å flytt på router.

Kabla nettverk? Prøv å skift internettkabel eller switch.

Lenke til kommentar

Jeg har kabel, men det har ikke no med TP-kabelen / switchen og gj0re, fordi broren min bruker samme switch og han har ikke samme problem. Det er ikke TP-kabelen fordi jeg bruker en annen naa enn paa TG hvor jeg formaterte.

Det oppstod rett etter formatering ja

Lenke til kommentar

Hmm.. Viss du er 100% sikker på at det ikkje har noko med TP-kabelen eller switchen så er dette sikkert eit drivar/software-relatert problem. Bruker du samme drivar som du gjorde før du formaterte?

Viss broren din har eit nettverkskort som står i PCI-slot, så kan du prøve å låne kortet hans.

Lenke til kommentar

Har hatt ett lignende problem selv! Da var det driveren som var problemet! Problemet oppsto for meg når windows update oppdaterte nettverksdrivern min! Med en gang jeg slettet den nye drivern og installerte den orginale fra cden som fulgte med hovedkortet funket alt fint igjen! Vet ikke om det her vil funke på din pc men kan jo være verdt å sjekke ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...