Haakjin Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hva skal jeg kjøpe. Har råd til begge. Duo'en er 3 GHz og Quad er 2.4 GHz, men Quad'en er dyrere. Jeg kommer til å kjøre mye samtidlig. Prossesoren skal til en gamer pc. Hva skal jeg kjøpe ? Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 slenger meg på her jeg også! blir vel kanskje foreslått quad til vista og duo til xp..? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Quad vil være raskere bare til videorendering. E8400 er raskere enn E6850, som er raskere enn Q6600 til spill. Spill utnytter somregel 1 til 2 Cores, så quad cores til gaming er mer for fremtiden. Dog., må det påpekes at i fremtiden er dagens quadcores utdatert for gaming. E8400 er gull for ola nordmann, men det er utrolig mange som kjøper quad pga. de tror at "mer er bedre". Det er jo delvis sant, men til gjengjeld vil mer mhz i dette tilfellet slå mer kjerner. Driver du videorenderings, unrar'ing, etc. så vil du utnytte quad cores, men til gaming, surfing på internett, etc. så er dualcore det som behøves, samt høy klokkefrekvens innenfor samme prosessorteknologi vil gi deg økt ytelse innenfor de oppgavene. Duo har også fordeler med lavere pris og lavere varmeutvikling. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Quad vil være raskere bare til videorendering.E8400 er raskere enn E6850, som er raskere enn Q6600 til spill. Spill utnytter somregel 1 til 2 Cores, så quad cores til gaming er mer for fremtiden. Dog., må det påpekes at i fremtiden er dagens quadcores utdatert for gaming. Duo har også fordeler med lavere pris og lavere varmeutvikling. Uthevet av meg er det det viktigste argumentet mot quad og de som snakker om "fremtidsrettet" PC. Det finnes knapt noe som kan kalles fremtidsrettet PC. Det er alltid biligere å kjøpe bra nok for det som gjelder nå og oppgradere om et år eller to til det som gjelder da. Dette er selvsagt for oss som ikke MÅ ha det aller råeste, men ønsker å henge med sånn någenlunde. Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 kjøp E8400 og en god kjøler, det gjorde jeg... du får den CPU'n opp i 4,3Ghz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå