pardl Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei. Dette er mitt første innlegg her. Jeg går med planer om å kjøpe meg et nytt DV-kamera. Jeg håper det er noen der ute som har noen gode anbefalinger med tanke på kvalitet og pris. Det jeg er på jakt etter er et DV kamera som tar opp på DV-tape (ikke DVD eller HD). Den bør ha god optisk zoom (25X eller høyere). Bildene skal være skarpe og klare, selv i halvmørke. Jeg har sett mange kameraer som ikke er noe tess når det gjelder filming innendørs med litt svak belysning. Den kan godt ha ekstra lys ved veldig mørk filming eller "night vision" - nattmodus. Jeg har også vært borti flere kameraer som har "høy" støynivå fra tapen som snurrer. Dette kan være et forstyrrende element ved filming i stille miljø. Er det noen som har erfaring med denne? Sony DCR-HC51E MiniDV http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34625...led#ProductTabs Når det gjelder pris bør den ligge på under 3000 kroner. Så hvis det er noen som sitter med gode erfaringer eller vet om kameraer som dere vil anbefale, så gi meg gjerne tips om dette :-) Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hvis jeg var deg, ville jeg heller lagt til 500kr og kjøpt Panasonic NV-GS230. Den gir mye klarere bilder, har 3CCD-sensor (som gir bedre lys) og har en zoom-sko oppå hvor du har muligheten til å feste et videolys. (PS: Den har litt mindre optisk zoom, men hva skal du med så høy?) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Helt enig med toycar007. Panasonic NV-GS230 er det beste du får i den prisklassen. Og det at det er mindre zoom, er bare en fordel. Bildekvaliteten blir skadelidende om det er for mye zoom på et kamera. Er nemlig en grunn til at dyrere, og gjerne profesjonelle kamera, har lite zoom. Og du klarer uansett ikke å holde mer enn 10x zoom stødig nok. Så glem kriteriet om minst 25x zoom... det er bare tull Endret 27. mars 2008 av Super8 Lenke til kommentar
pardl Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Takk for godt tips. Jeg skal sjekke ut dette kamerat. Hvordan er dette kameraet til å filme med i mørket? Det er ofte her jeg ser stor forskjell hos de forskjellige levernadørene. På infoen til kameraet står det:"Lav lux / nattmodus Ja". Betyr det at det er IR-opptak eller at den kan filme i mørket uten eksra tilleggs funksjoner? Lenke til kommentar
pardl Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Hvordan er dette kameraet til å filme med i mørket? Det er ofte her jeg ser stor forskjell hos de forskjellige levernadørene. På infoen til kameraet står det:"Lav lux / nattmodus Ja". Betyr det at det er IR-opptak eller at den kan filme i mørket uten eksra tilleggs funksjoner? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Ingen kamera er spesielt gode i mørket, og nattfunksjonene gir normalt enten sort/grønt-hvitt bilde eller utflytende bilder. Sony er vel best på slike nattfunksjoner, men jeg ville ikke latt det være utslagsgivende. GS-230 er på linje med eller litt bedre enn andre kamera i samme prisklasse i dårlig lys, men det er i normalt/godt lys at dette kameraet virkelig viser hva det duger til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå