Gå til innhold

Hjelp med VLC-player, eller en helt ny player.

Sladre

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lastet ned en del filmer nå, i både vanelig format og i 720p og 1080p. Nå vil jeg gjerne se noen av de i 1080p, men det fungerer ikke i VLC-playeren, det bare lagger og hakker. har prøvd på flere PC-er, nye og gamle. 720p fungerer fint, men man merket at det er så vidt.

Kan noen anbefale en ny player? eller hjelpe meg med VLC playeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VLC media player spiller av de fleste formater, også dine 1080p filmer. Problemet ditt er PC-en. Du sier jo selv at filmen vises, men det lagger.

Det betyr at VLC klarer å spille av filmen, men PC-en din klarer ikke å holde følge.

Det burde vel være logisk? :p

Kan du legge ut spesifikasjonene til PC-en din? Så kan vi se om den duger, eller ikke :D

Lenke til kommentar
VLC media player spiller av de fleste formater, også dine 1080p filmer. Problemet ditt er PC-en. Du sier jo selv at filmen vises, men det lagger.

Det betyr at VLC klarer å spille av filmen, men PC-en din klarer ikke å holde følge.

Det burde vel være logisk? :p

Kan du legge ut spesifikasjonene til PC-en din? Så kan vi se om den duger, eller ikke :D

Den jeg sitter på nå er rævva.. 512 ram, og en treig, gammal pentium prossessor. integrert skjermkort. godt mulig at denne ikke klarer det, men jeg prøvde på en annen pc også, som er helt ny og jeg VEIT at den skulle klare det om det var det det gikk på. husker ikke specsa på den da men :p

Lenke til kommentar
MEdia player Classic? er det windows media player? og hvordan bruker og installerer jeg slike codecs? :)
Nei, det er ikkje Windows Media Player. Programmet kan lastast ned her. For å bruke ffdshow, last ned og køyr installarer på same måte som andre program. Pakk opp ZIP-fila du laster ned og køyr .exe-fila. Under installasjonen vil du få spørsmål om kva ffdshow skal dekode, men du kan berre la standardinnstillingane vere slik dei er, og gå vidare. Når du no opner t.d. ei x264-fil i WMP eller MPC vil ffdshow automatisk verte brukt til å dekode videoen.

VLC media player spiller av de fleste formater, også dine 1080p filmer.
Har sett andre her på forumet som seier at dei får betre ytelse med andre dekoderar, at VLC ikkje er det beste. CoreAVC er ein dekoder for H.264 som mange liker godt, og (om eg hugser rett) er betre enn VLC og ffdshow til å dekode H.264. Meiner då at ein klarer seg med mindre maskinkraft enn kva ein måtte hatt med VLC. Sjå t.d.:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9894165

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&hl=coreavc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...