pagedown Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Har lagt inn trekkerør i vegger når jeg bygde om huset, for å kunne ha skjult kablet nettverk hjemme. Imidlertid viser det seg at jeg har underdimensjonert litt, jeg trenger flere ledninger gjennom et rør enn det er plass til. Kan jeg trekke en Cat5 kabel fra den sentrale swichen / routeren og splitte denne i 2 eller fler ved en lokal switch? Eller må jeg krype til korset og legge en kabel åpen? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 det funker utmerket. Selv har jeg internetten inn i kjelleren til ruter/server. Så har jeg switch bak den med en ledning til første og en til andre. I hver etasje har jeg switch med flere ledninger til det som trenger kontakt. Lenke til kommentar
pagedown Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Flott! Kan jeg regne med å tape noe i overføringshastighet om en maskin er på nettet og jeg jobber mot server samtidig? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Du vil jo ikke oppnå mere enn 100mb (1000 med gigaswitcher) mellom "kjerneswitchen" og de utskutte switchene. Men med mindre du driver med enorme mengder filoverføring mellom mange maskiner er ikke dette noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå