jonasguten Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) oki har tenkt litt på tre typer programvare 1. pinnacle studio ultimate version 11 2.sony vegas 2.adobe after effects 1. så jeg vil ha noe jeg kan gjøre noe med, med pinnacle så får du med greenscreen og kan du gjøre mye på 2. sony vegas høres litt billigere ut og jeg vet bare om at du kan spille filmer baklengs... 3.adobe after effects er vel egentlig bare for gøy. men videokameraet mitt spiller på minidisker,og PC-en klarer ikke å lese filene, når PC-en klarer det då finner han filene som vob. typer og jeg gidder ikke kjøpe noe converteringsprogram bare for å lese filene. men kan noen av de programmene lese vob. filer? jeg vil ha et program som kan lese filene og redigere de på følgende måter; spille de baklengs,kjøre de saktere eller raskere, kan lage effekter sånn som magi og lys.... dette ble hvist veldig mye... Endret 24. mars 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Et annet program, Magix Movie Edit Pro, klarer fint å lese de .VOB-filene jeg har forsøkt med. Og med det programmet får du til alt det du nevner, og mye mer ---- . Meget stabilt er det også. Og prisen er veldig grei--------. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) 1. Pinnacle er notorisk ustabilt 2. Sony Vegas kan gjøre alt det du spør om, og mye mer. Virker billigere? Det er ikke billigere hvis du tenker på Pro-versjonen. 3. After Effects er ikke et videoredigeringsprogram Edit: glemte å si at Vegas kan importere DVDer direkte, så ja, det kan lese *.vob-filer (som jo er mpeg-filer, bare med annen extension). Endret 24. mars 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 førsteposten inneholdt overdrevet bruk av quoting. disse er redigert bort. likeså er en unødvendig quoting av førsteposten redigert bort. Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jonasguten: Jeg vet ikke hva slags budsjett du har å bruke på slik programvare, men siden du skriver Adobe After Effects på et av punktene, så antar jeg du har noen tusen. Isåfall er det to høydare innen redigering; Adobe Premiere Pro og Final Cut Pro. Du kan også kikke på alternativer som f.eks. Avid Liquid (et veldig billig program i forhold til hva man får å jobbe med). Adobe After Effects er ikke "bare på gøy", da det er et veldig kraftig verktøy som lar en manipulere råmateriale drastisk, for eksempel ved bruk av motion tracking til å lage CGI-sett. Men noe redigeringsprogram er det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå