Gå til innhold

Fra Aopen HK til Gigabyte, problem med f_panel kontakt.

sdf123

Anbefalte innlegg

Holder på å bytte HK i en HTPC og i den anledning så er det jo ikke alltid så enkelt å vite hvor de forskjellige pluggene skal, men tror jeg har fått til det meste. Men den panel kontakten som hører til kabinettet passer ikke slik som oppsettet til pluggen på hovedkortet er satt. Noen som vet om greie løsninger for å ordne dette på? ER det mulig å ta ut ledningene fra panel kontakten og bytte hull uten å ødelegge noe?

Endret av everlong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen,

Er f_panel kontakten, den går frem til power, reset osv.

Det hovedkortet som jeg får fra heter Aopen i945gm-pilf og det nye som skal i heter Gigabyte GA-73PVM-S2H. Det er dette kabinettet det er snakk om AOpen ePC945-m8.

Takker for all hjelp som måtte komme.

Lenke til kommentar

Ok. Slik jeg skjønner det er kabinettets f-panel koblinger samlet i EN kontakt (?). I de fleste kabinetter er jo disse vanligvis splittet opp (HD_LED, PWR_LED, RESET_SW osv).

På ditt "gamle" hovedkort som fulgte med kabinettet passet denne koblingen, men på det nye hovedkortet er da disse kontaktpunktene plassert annerledes (?).

Jeg har sett at det finnes overganger fra en slik "kloss" til løse kabler, kanskje dette fulgte med hovedkortet? Alternativt kan du løsne selve kablene fra kontakten, men dersom du ikke har nye connectors å sette disse kablene i kan det jo lett bli kortslutninger.

Lenke til kommentar

Stemmer, f_panel kablene er samlet i en kontakt og ikke i mange slik som det er på en del kabinetter. Og oppsettet på hovedkortene er forskjellige fra hverandre. Jeg prøvde å _lirke_ ut kablene fra selve f_panel kontakten, men uten hell. Prøvde til slutt å dra dem ut, men da røk jeg den ene kabelen, var bare speaker, så spiller ingen rolle.

Men om jeg flytter kontakten et hakk til høyre, får jeg hvertfall PWR til å funke men ikke hdd lys, reset osv til å funke.

Mulig å kjøpe sånne kontakter noen steder, for da er det jo bare å klippe og montere kablene på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...