stiiig Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei.. Jeg kjøpte meg en kjekk liten mp3 spiller på komplett dot no her forleden. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...47&GrpID=1&s=pl Pakken kom på døren torsdags ettermiddag (20.2.03), og den var ødelagt fredags morgen. Jeg sendte den i retur på fredags ettermiddag, og i dag (ons 26.02.03) var returen registrert og godkjent hos komplett. Komplett får ikke inn denne spilleren før 6. Mars, så det blir litt venting på meg. Jeg merket meg også at prisen var satt ned. Fra 1269 til 1195. Her er det jeg lurer på: Må komplett betale prisreduksjonen på 74 kroner? Hva med frakten av returen på 55 kroner?? Er det noen som vet hva lovverket sier? Høres jeg ut som en gnier? Det er ikke pengene det er snakk om. Men rett er rett. Og jeg vil ikke gi komplett mer penger en de har krav på. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg merket meg også at prisen var satt ned. Fra 1269 til 1195. Her er det jeg lurer på: Må komplett betale prisreduksjonen på 74 kroner? Egentlig så er vel du sikra prisen som var på produktet når du bestillte det, men dei fleste butikkar er ganske smidige når prisen har gått ned i mellomtida (i allefall mi erfaring etter 1 mnd venting på skjermkort). Hva med frakten av returen på 55 kroner?? Det er du som kunde som må dekke returfrakt i henhold til angrefristlova i allefall. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Du har ikke krav på prisreduksjon fordi prisen har gått ned, det er prisen på kjøpstidspunktet som gjelder. Eksempel: Har nettopp kjøpt ny bil, da jeg hadde bilen på verksted oppdaget jeg at prisen var redusert med 30000 pga. sterk norsk krone. Skulle jeg da forlange 30000 tilbake fra forhandler? Porto må du nok også betale selv, hadde det vært en retur fordi du benyttet angreretten, måtte nok Komplett betale portoen. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Porto må du nok også betale selv, hadde det vært en retur fordi du benyttet angreretten, måtte nok Komplett betale portoen. Ta den omvendt så stemmer det Garanti skal forhandler dekke porto, angrefrist skal kjøper dekke porto. Du kan kreve å få dekket dine portoutgifter for å sende pakken i retur. Vil tro de "glemmer" dette, så du må sikkert spørre om det. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Porto må du nok også betale selv, hadde det vært en retur fordi du benyttet angreretten, måtte nok Komplett betale portoen. Ta den omvendt så stemmer det Hehe, selvfølgelig, kanskje feil tidspunkt på døgnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå