Gå til innhold

Formatering av 120GB IDE disk. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Driver på å formaterer pcen til en venn av meg, og har har latt PC-en stått på over natten. Jeg har brukt Darik's Boot and Nuke til formateringen hans, og har tidligere brukt nevnt program på noen av mine egne maskiner også. Problemet mitt nå er bare at det går så ufattelig tregt. PC-en har nå stått på i 25 timer, og er på 12.83% og runde 2 av en hel prosess på 8 runder. Den står på PRNG Stream. Men så lang tid har det aldri tatt før. Den har som sagt formatert disken en runde og er nå i gang med andre runden. Men jeg gidder ikke å sitte i flere døgn å vente på at den skal gå 8 runder. (Vanligvis pleier nesten alt på disken å være borte etter 8 runder, har jeg lest.) Så lurer jeg på om hvis jeg stopper formateringen nå, hvor stor del av harddisken vil sannsynligvis være fjernet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win-cd install hurtig format,viss du skal ha win på cden.

Sett den inn pcen som slave eller sata er bare og koble til.

Start->kjør->diskmgmt.msc

Høyere klikk på disk hurtig format.

Dette er det vanlige som alle gjør.

Klart er det supersenetivet matriale som aldri må gjenopprettes.

Da kan du kjøre program som Darik's Boot som skriver over data før sletting.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Harddisken skal ikke gis bort. Den er bare et stort "virusreir". I tillegg skal han bytte fra Vista Home Basic til Ultimate. Så tenkte det var ok å fjerne hele dritten. Men 8 runder var kanskje litt i største laget.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har skjønt så er 8 runder kravet US Defence har satt som krav for sikker sletting.

I praksis skulle det være mer enn bra nok med 1-2 runder. Etter det er det vel bare IBAS som klarer å hente ut data.

Hvis du synes at Darik's Boot and Nuke er tregt , prøv Killdisk som er like bra og en del raskere.

Gratisutgaven bør klare å slette disken din i løpet av ca 2 - 2.5 timer...

Endret av johome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...