Gå til innhold

Mikrofon Støy

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt inn nytt hk (NF7-S) som har onboard lydkort. Når jeg bruker mic'en så kommer det enormt mye støy, og det er nesten ikke hørbart det jeg sier.

Jeg hadde IKKE problemer med dette på mitt tidligere HK, der jeg brukte et Soundblaster Live!

For øyeblikket bruker jeg siste nvidia-drivere til kortet. (Har nest siste bios versjon, kan det hjelpe å oppgradere?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt overkill? Det er litt forskjell på kvalitetskort og bare å høre mikrofonen... :wink:

[rant]Ser helst at du ser på et par Røde mikrofoner, og noen skikkelige mic. preamps. Med et godt lydkort (f.eks RME Hammerfall) så vil det bare koste deg rundt 15 000 kr... [/rant] :D

Lenke til kommentar

Hehe.. Nå regnte jeg med at dette nvidia lydkortet skulle være gode greier egentlig.. men ser ut til at det hele svikter i driver-biten.. for etter mye bølling ble ALLE lydene føcked.. ikke bare mic'en.

Heldigvis var ikke det gode gamle soundblaset Live! kortet langt unna. Sattd et inn og alt var bra igjen.. :D

Lenke til kommentar
Hehe.. Nå regnte jeg med at dette nvidia lydkortet skulle være gode greier egentlig.. men ser ut til at det hele svikter i driver-biten.. for etter mye bølling ble ALLE lydene føcked.. ikke bare mic'en.

Heldigvis var ikke det gode gamle soundblaset Live! kortet langt unna. Sattd et inn og alt var bra igjen.. :D

Live! er 100 ganger bedre enn det innebygde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...