Paihn Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg har nettopp satt inn nytt hk (NF7-S) som har onboard lydkort. Når jeg bruker mic'en så kommer det enormt mye støy, og det er nesten ikke hørbart det jeg sier. Jeg hadde IKKE problemer med dette på mitt tidligere HK, der jeg brukte et Soundblaster Live! For øyeblikket bruker jeg siste nvidia-drivere til kortet. (Har nest siste bios versjon, kan det hjelpe å oppgradere?) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Mikrofon innganger er alltid mer eller mindre dårlige, men SÅ dårlig burde den ikke være. Kanskje kontakten på mikrofonen har fått seg en knekk, eller noe sånt? Tvilers STERKT på at en BIOS-oppgradering hjelper... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 On-board kortet er vanligvis av råtten kvalitet. Kjøp ett kort av kvalitet, slik som Yamahas proffe kort. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kanskje litt overkill? Det er litt forskjell på kvalitetskort og bare å høre mikrofonen... :wink: [rant]Ser helst at du ser på et par Røde mikrofoner, og noen skikkelige mic. preamps. Med et godt lydkort (f.eks RME Hammerfall) så vil det bare koste deg rundt 15 000 kr... [/rant] Lenke til kommentar
Paihn Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Hehe.. Nå regnte jeg med at dette nvidia lydkortet skulle være gode greier egentlig.. men ser ut til at det hele svikter i driver-biten.. for etter mye bølling ble ALLE lydene føcked.. ikke bare mic'en. Heldigvis var ikke det gode gamle soundblaset Live! kortet langt unna. Sattd et inn og alt var bra igjen.. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hehe.. Nå regnte jeg med at dette nvidia lydkortet skulle være gode greier egentlig.. men ser ut til at det hele svikter i driver-biten.. for etter mye bølling ble ALLE lydene føcked.. ikke bare mic'en. Heldigvis var ikke det gode gamle soundblaset Live! kortet langt unna. Sattd et inn og alt var bra igjen.. Live! er 100 ganger bedre enn det innebygde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå