Energi Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Har installert Win98 og XP pro på min maskin. Når jeg velger avslutt/slå av maskinen i XP, booter den istedenfor maskinen på nytt! ( d.v.s. det samme som den gjør om jeg velger restart ) Jeg velger da Win98 og slår av maskinen i Win98. En tungvint og irriterende måte å slå av maskinen på. Noen som vet hva som er feil eller hvor det finnes en innstilling for dette? Lenke til kommentar
Inger Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Dette skyldes at noe er feil i Xp, et program, driver, installering - tusen muligheter. For å få bort dette må du må fjerne haken ved "automaticly restart/t" Denne finner du under "system" - "Advanced" - "Startup and recovery" - "automaticly restart". Når du har gjort dette starter du maskinen på nytt, bruk omstartknappen på maskina - IKKE "restart" i XP. Nå får du opp en blå skjerm med feilmeldinga. Restart maskina på samme måte, og fix feilen. Så lenge denne haka er borte vil maskina skru seg av, men du bør sjekke og rette opp feilen...... Lykke til Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Sannsynligvis nettverkskort eller isdn kort driveren..... Hadde samma problemet , har oxo hørt om flere andre som har hatt det problemet . Hos de fleste lå feilen i de korta . Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm skarsk Lenke til kommentar
koker´n Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hadde samme problem men eg hadde berre xp på maskina. Har nå løyst problemet, det var Easy cd creator. Lasta ned to filer hos Roxio : http://www.roxio.com/en/support/ecdc/ecdcupdates.jhtml Dei heiter : XP_SAFE Og Xp_up Instalerte dei restara to ganger og problemet var løyst, Jippi!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
kjakan Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Har samme problemet. Gikk fint til eg fekk plextor brenneren 24/10/40 bulk ka må eg gjøre? Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Hadde samme problem på min maskin, byttet ut easy cd creator mrd nero 5,5. Så var alt ok. Lenke til kommentar
kjakan Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Bruker nero 5. kan det være feilen? m.v.h Ørjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå