IceFox Skrevet 24. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Klarte å få til en liten fotoshot med lillebroren min på stuegulvet i dag. Stilte selvfølgelig ikke opp frivillig, men i bytte mot et tastatur jeg hadde til overs. Uten at det er relevant, ønsker jeg da kritikk på bildet jeg ble mest fornøyd med. EXIF: Lukkertid: 1/100 Blender: f/2.8 ISO:100 Brennvidde: 17mm Tamron 17-50mm f/2.8 + SB800 Lenke til kommentar
pederk Skrevet 24. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Skulle ønsket meg litt mer dybdeskarphet her, og at du ikke brente ut(?) de delene i panna og rundt nesa. Utenom det så er dette et fett bilde. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 24. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Bare et lite tips på teknikken.. Med lengre lukkertid og blitssynkronisering på bakre lukkergardin hadde du fått noe frem på PSP skjermen. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Skulle egentlig ha benyttet meg av f/4, men blingsa på det. Kunne sikkert hatt enda mindre blender for mer dybdeskarphet også. Skal se om jeg får gjort noe med de utbrente områdene. EDIT: PSP-en var skrudd av, så tror dessverre ikke synkronisering på bakre lukkergardin hadde fått frem noe mer bilde. Så sant den ikker magisk da. Uansett, takk for tipset. Endret 24. mars 2008 av IceFox Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Skulle ønsket meg litt mer dybdeskarphet her, og at du ikke brente ut(?) de delene i panna og rundt nesa. Utenom det så er dette et fett bilde. Enig med pederk, men for meg så er ikke dybdeskarpheten noe problem. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Du likte bildet altså? Eller var det kun de utbrente områdene du tenkte på? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 24. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg likte det! Dybdeskarpheten traff meg : ) Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 24. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg har ingenting negativit å si. Liker snittet, bilde og personutrykket, og ikke minst fargene. De passer kjempebra sammen. Kult bilde Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) God ide og komposisjon. Du må jobbe mer med å skille personene i bildene dine fra bakgrunnen. Mørke klær mot mørk bakgrunn er ikke behagelig å se på, og gir dårlige vibber. EDIT: kanskje roe ned bruken av tone-mapping (ser i alle fall ut som det). Hvis det er det du bruker vil jeg anbefale å heller lære deg fargefunksjonene i Photoshop bedre. I Photoshop er mulighetene uendelig, med Tone-mapping er det mer begrenset. Endret 25. mars 2008 av abbarve Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Har nok ikke benyttet meg av tone mapping. Alt er hovedsakelig gjort i ACR. Lagt til et svakt gradient map adjusment layer lagt til i PS, samt oppskarping. Synes egentlig ikke redigeringen er så overdrevet, men DU må selvfølgelig få lov å synes det. Mørk bakgrunn er jeg veldig enig i. Men vet ikke helt hvordan jeg skal løse det, med blitsen montert på kameraet. Skulle gjerne hatt en ekstra blits som belyste bakken. Ellers kunne jeg også brukt en lampe. Finner jeg portrett- og produktfoto mer interessant, investerer jeg nok i en ekstra blits. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2008 Begynner å bli noen se ned på med ultravidvinkel bilder på deg nå? ^^ Helt greit bilde, men brillene var litt skitten? Litt utbrent og kunne sikkert ha skjedd noe på pspen? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Jada. Begynner å få noen vidvinkelportretter i porteføljen nå. Har ingen kvinnelige modeller å gjøre pene, så må nesten gjøre noe komisk med modellene mine, og da føler jeg at vidvinkelportetter passer godt. Føler også at jeg begynner å få dreisen på det nå. Hvis jeg hadde hatt tilgang på en ekstra blits, burde jeg ha brukt den til å lyse opp gulvet? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Alle som bor i nærheten av siviliasjonen har tilgang på kvinnelige modeller. Er bare å finne de. Spørre random jenter på gata / nettet funker faktisk Oo Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 27. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2008 Liker bildet, jeg.. Fint gjennomført med stripete genser og tøff jakke Litt skitne briller kanskje, men hallo, det er jo småpirk.. Synes bildet var originalt og kreativt, og synes den begrensede dybdeskarpheten gir en fin effekt i denne situasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå