Gå til innhold

BK: PSP boy

Anbefalte innlegg

Klarte å få til en liten fotoshot med lillebroren min på stuegulvet i dag. Stilte selvfølgelig ikke opp frivillig, men i bytte mot et tastatur jeg hadde til overs. :p Uten at det er relevant, ønsker jeg da kritikk på bildet jeg ble mest fornøyd med.

EXIF:

Lukkertid: 1/100

Blender: f/2.8

ISO:100

Brennvidde: 17mm

Tamron 17-50mm f/2.8 + SB800

post-108702-1206378346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle egentlig ha benyttet meg av f/4, men blingsa på det. Kunne sikkert hatt enda mindre blender for mer dybdeskarphet også. Skal se om jeg får gjort noe med de utbrente områdene. :)

EDIT: PSP-en var skrudd av, så tror dessverre ikke synkronisering på bakre lukkergardin hadde fått frem noe mer bilde. Så sant den ikker magisk da. :p Uansett, takk for tipset. :)

Endret av IceFox
Lenke til kommentar

God ide og komposisjon. Du må jobbe mer med å skille personene i bildene dine fra bakgrunnen. Mørke klær mot mørk bakgrunn er ikke behagelig å se på, og gir dårlige vibber.

EDIT: kanskje roe ned bruken av tone-mapping (ser i alle fall ut som det). Hvis det er det du bruker vil jeg anbefale å heller lære deg fargefunksjonene i Photoshop bedre. I Photoshop er mulighetene uendelig, med Tone-mapping er det mer begrenset.

Endret av abbarve
Lenke til kommentar

Har nok ikke benyttet meg av tone mapping. Alt er hovedsakelig gjort i ACR. Lagt til et svakt gradient map adjusment layer lagt til i PS, samt oppskarping. Synes egentlig ikke redigeringen er så overdrevet, men DU må selvfølgelig få lov å synes det.

Mørk bakgrunn er jeg veldig enig i. Men vet ikke helt hvordan jeg skal løse det, med blitsen montert på kameraet. Skulle gjerne hatt en ekstra blits som belyste bakken. Ellers kunne jeg også brukt en lampe. Finner jeg portrett- og produktfoto mer interessant, investerer jeg nok i en ekstra blits. :)

Lenke til kommentar

Jada. Begynner å få noen vidvinkelportretter i porteføljen nå. :) Har ingen kvinnelige modeller å gjøre pene, så må nesten gjøre noe komisk med modellene mine, og da føler jeg at vidvinkelportetter passer godt. Føler også at jeg begynner å få dreisen på det nå. :)

Hvis jeg hadde hatt tilgang på en ekstra blits, burde jeg ha brukt den til å lyse opp gulvet?

Lenke til kommentar

Liker bildet, jeg.. Fint gjennomført med stripete genser og tøff jakke :) Litt skitne briller kanskje, men hallo, det er jo småpirk.. Synes bildet var originalt og kreativt, og synes den begrensede dybdeskarpheten gir en fin effekt i denne situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...