Gå til innhold

Få seg hund, men kanskje en ide å undersøke først?

Anbefalte innlegg

Det er artig å se hvordan mange hunder er i nærheten av folk som hater eller er redd hunder. Geisha liker i alle fall veldig godt å oppsøke disse, og det er helt komisk å se hvordan hun oppfører seg rundt slike folk .

Om personen tillater det setter hun seg gjerne på fanget til vedkommende, gir labb til vedkommendes skulder/bryst og legger ørene langflate og på en måte ber om å bli nusset. Som for å si : jeg vet du ikke liker meg/ er redd, men jeg er egentlig bare snill skjønner du.

Min erfaring er at folk som gir hunden minst oppmerksomhet som regel er mest spennende.

Jeg synes du skal skaffe deg hund jeg christian, hvis du får overtalt foreldrene dine. Det er viktig at alle i huset er med på det. Om du skal bo for deg selv alene er det også viktig/lurt at du har en alliert person som kan hjelpe deg hvis noe dukker opp. Jeg for eksempel som er en del utenbys på kurs er helt avhengi av at typen min eller mora mi hjelper meg med hundepass disse gangene. Eventuelt om du blir syk og sengeliggende noen dager. Da kan det være godt for deg at noen hjelper deg og lufter og aktiviserer hunden din :)

Veel, alt taler for en lassie hund som skal hete Karoline og som blir min ekstra bestevenn :p Det blir nok en omplasseringshund, men skal ha en som takler det med 8 timer.

Hva angikk jobb, så bytter jeg jo jobb i april/mai, og jeg har rett på 5 ukers ferie i det året. Det jeg gjør er å skaffe hunden i juli, og ta ferien slik at jeg har hjemmekontor/halvdag en periode. Da kan jeg spre ferien mye mer og sjefen får jobben gjort, samtidig som jeg får leke med hunden og kan passe på mens foreldrene er ute og flyr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...