Gå til innhold

Henvendelse fra utlandet. Seriøst?


Anbefalte innlegg

Har lyst til å kjøpe ny bærbar. Men for å få lov må jeg først selge den gamle. Så, jeg lurte på: Hvor mue er det mulig å få fordenne PC-en? Noe i det hele tatt?

 

Bilde.

 

HP Pavilion DV1040EA:

 

- Intel Celeron Prossessor.

- 80 GB harddisk.

- 2 GB RAM.

- GMA900 skjermkortet.

- Windows XP Home.

- Firewire inngang.

- Tre USB-porter.

- Minnekortleser.

- Fjernkontroll.

- Innebygd trådløst nettverkskort.

- Helt ny lader.

 

Kostet meg 8500 for litt over 1,5 år siden. Fortsatt garanti. Har oppdatert RAM for 1200 kr.

Endret av Kjetil91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du legger den ut for salg på Finn.no eller lignende, tror jeg nok du kan få solgt den. Men er i samme situasjon, kjøpte en pc med omtrent de samme spesifikasjonene som dine for 8500,-, og tror nok dessverre vi ikke vil få så mye mer enn halvparten av hva vi betalte da, når en ser på hvor mye mindre nye pc'r med samme spesifikasjoner selges for i dag.

 

Ville m.a.o. ikke forventet mer enn 4000,-, også lar du kjøper betale frakt.

Lenke til kommentar

Du får nok ikke mer enn en 1500-2500,- for denne, ser det ligger laptoper med Core2duo, 2gb ram, ~100gb hdd, skjermkort rundt geforce 7400-7600 ytelse for 5000,- på bruktmarkedet.

 

For 3500,- får man i tillegg en bedre, ny pc.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=89047

 

Edit: Er det en laptop som har mindre enn 14" skjerm blir det en annen kake, dog veldig viktig at du nevner dette når du spør om prisoverslag.

Sjansen for at noen vet alt om PC-en bare ved å lese/høre "HP Pavilion DV1040EA" er liten vettu. ;)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
14" skjerm.

 

Legger du den ut på finn.no tenker jeg du kan få 4000,-. (Som surfe nett / betale regninger pc)

Her på bruktmarked er folk såpass "oppdatert" at du vil få en del "skambud", men prøv å legg den ut til en 2500-3000,-. =)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Når du sier "your bank account details", det minner meg om den berømte Nigerianske mafia saken. De sendte e-mail til folk og lovet dem store summer, men da ville de ha "your bank account details" for å overføre pengene.

 

Hold deg unna, kast heller datamaskinen men gi ikke "your bank account details" til noen.

Lenke til kommentar

Hehe tror jeg skal holde meg unna Mark Andrew som han kalte seg. Her er den første mailen jeg fikk av ham:

 

Date: Thu, 27 Mar 2008 01:32:28 -0700

From: [email protected]

Subject: HP Pavilion DV1040EA

To: [email protected]

 

 

Hello,

My name is Mark Andrew, I interested in this item you have for sale on www.bruktmarked.no, pls get back to me with the prices and also let me know how many of this item you have for sale, also let me know if you any other items for sale.

 

Waiting to read from you soon.

 

Thanks

Mark Andrew

 

:p

Lenke til kommentar

Et godt tegn på svindelhenvendelse er at han omtaler maskinen din som "item". Legg merke til at ikke kommer med noen detaljer om hva du har annonsert. Med andre ord en massemail som sendes maaange som annonserer varer for salg.

 

Hvis du slår til vil han sende deg en "bank draft" på et beløp som er større enn salgssummen. Det overskytende skal du sende til xxxxx og varen kanskje til et annet sted. Du går i banekn med "sjekken" får den midlertidig kreditert din konto under forbehold om innløsning av bank Y. Du sender varen. Du sender resten av pengene. Det går noen uker. Banken belaster din konto for hele beløpet når det viser seg at sjekken var falsk. Du sitter med sjegget i postkassa og er lurt både for vare og penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...