IcedInsanity Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Bilen går veeeldig tungt på tomgang...høres ut som en snekke...tokk tokk tokk tokk...dere skjønner,og den ryker veldig mye...mye blårøyk,og det lukter ikke godt av eksosen heller.... Hva er det som ikke funker? Bilen er en Opel Ascona 87 mod Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Kan være kondens i bensintanken. Dårlige plugger. Kan være mye. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Har hatt kondensfjerner på..men plugger er jo byttet for ett år siden eller no... Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Går motoren på alle sylindrene? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Har ikke peiling..hvordan vet/ser eg det? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Kondens og dårlige plugger gir ikke blårøyk og ugjevn bare så det er sagt. Og kondensfjærner skal kun brukes på forgassermotorer for å forhindre ising på vinterstid, har du en innsprøytningsmotor så skal det ikke brukes kondensfjerner det kan skade innsprøytningsystemet. Mye blå røykt tyder på at det kommer olje inn inn i forbrenningskammeret, enten så er det en eller flere stempelringer som er gåen eller så kan det være topppakninga som er gåen. Har det vært slik lenge? eller kom det plutselig? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Kom for en uke to siden Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei Lukter det diesel av eksosen. Mange som fyller feil for tida. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Hahaha...nei..ikke noe diesel der i gården Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Mye blå røykt tyder på at det kommer olje inn inn i forbrenningskammeret, enten så er det en eller flere stempelringer som er gåen eller så kan det være topppakninga som er gåen. Dårlige Ventil tetninger kan også forårsake mye blårøyk, men mer ved pådrag, ved dårlige stempelringer så ryker det blått som regel hvis du har trilla på gir nedover en bakke, og gir på igjen i bånn av bakken. Endret 25. mars 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Reime Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Mye blå røykt tyder på at det kommer olje inn inn i forbrenningskammeret, enten så er det en eller flere stempelringer som er gåen eller så kan det være topppakninga som er gåen. Dårlige Ventil tetninger kan også forårsake mye blårøyk, men mer ved pådrag, ved dårlige stempelringer så ryker det blått som regel hvis du har trilla på gir nedover en bakke, og gir på igjen i bånn av bakken. er stempelringene I STYKKER så ryker den helle tida selv ved tommgang! har også lav komp da og sviver dorlig (sef...) og da får du lyden som ble beskrevet. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Merker nå når eg(pga ingen regn) kan ha vinduene åpne når eg kjører,så merker eg at det lukter litt...tja brent olje av eksosen..eller blårøyken om du vil..og den ryker ikke mye når eg kjører men viss eg setter den feks i 2 og gir gass så legger eg igjen en sky av blårøyk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå