Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen går så tungt og ryker fælt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kondens og dårlige plugger gir ikke blårøyk og ugjevn bare så det er sagt. Og kondensfjærner skal kun brukes på forgassermotorer for å forhindre ising på vinterstid, har du en innsprøytningsmotor så skal det ikke brukes kondensfjerner det kan skade innsprøytningsystemet. Mye blå røykt tyder på at det kommer olje inn inn i forbrenningskammeret, enten så er det en eller flere stempelringer som er gåen eller så kan det være topppakninga som er gåen.

Har det vært slik lenge? eller kom det plutselig?

Lenke til kommentar
Mye blå røykt tyder på at det kommer olje inn inn i forbrenningskammeret, enten så er det en eller flere stempelringer som er gåen eller så kan det være topppakninga som er gåen.

Dårlige Ventil tetninger kan også forårsake mye blårøyk, men mer ved pådrag, ved dårlige stempelringer så ryker det blått som regel hvis du har trilla på gir nedover en bakke, og gir på igjen i bånn av bakken.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Mye blå røykt tyder på at det kommer olje inn inn i forbrenningskammeret, enten så er det en eller flere stempelringer som er gåen eller så kan det være topppakninga som er gåen.

Dårlige Ventil tetninger kan også forårsake mye blårøyk, men mer ved pådrag, ved dårlige stempelringer så ryker det blått som regel hvis du har trilla på gir nedover en bakke, og gir på igjen i bånn av bakken.

er stempelringene I STYKKER så ryker den helle tida selv ved tommgang! har også lav komp da og sviver dorlig (sef...) og da får du lyden som ble beskrevet.

Lenke til kommentar

Merker nå når eg(pga ingen regn) kan ha vinduene åpne når eg kjører,så merker eg at det lukter litt...tja brent olje av eksosen..eller blårøyken om du vil..og den ryker ikke mye når eg kjører men viss eg setter den feks i 2 og gir gass så legger eg igjen en sky av blårøyk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...