Gå til innhold

Bærbar data, men holder PC eller må jeg ha MAC

Anbefalte innlegg

vel, jeg endte ikke opp med toshibaen.

Hadde dritlyst på NFS Hot pursuit 2, dessuten hadde den jeg tok mer minne, prosessor kraft og innebygget W-lan.

Så det endte med HP ze5244

Når det gjelder MAC. Jeg har hatt det i ca 10-13 år. Så kjenner systemet.

Prøvde Ibook og G4, men jeg måtte ha en som tålte Windows harddisker.

Det gikk ikke. Dessuten fristet ikke Ibook meg særlig.

Dessuten fungerte heller ikke min P800 og 7210 med MAC, heller ikke Ipoden min som er beregnet for Windows.

Notes fungerte heller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først skriver du følgende:

Likevel, en venn av meg prøver å presse meg til å kjøpe en mac til mellom 17000 og 26000 kroner. 12,1" og 15,2" utgavene. en av dem.  

Likevel, jeg har en Ipod og en P800 som jeg vil skal fungere.  

Oppriktig talt, er Mac nødvendig?  

Ville det holdt med en Toshiba til 9995 med 2GHZ,30Gb harddisk og noe mellom 256mb-512 mb minne?  

(som eksempel)  

hvilket operativ burde jeg ha?

Her virker det som om du ikke kjenner så godt til Apple-maskiner og programvare.

Deretter skriver du at du har brukt mac i 10 til 13 år, altså fra du var mellom 3 og 6 år gammel. Burde du ikke vite alle pluss og minussider om Apple da og klare å gjøre et valg selv.

:-?

Lenke til kommentar

Til første mann.

Skjerm kortet er delt ja. Men normalt vises antall MB ram når du høyre klikker og velger egenskaper i Win Xp

Hp sier 512, maskinen 448.

Nummer to

Du har rett, sidene hos elkjøp er snodige.

Tilbudet vsies nemlig ikke der, det ble trykt hos Aftenposten Aften onsdag denne uken.

Nummer tre.

Sjekket med faren min, har faktisk vært borti mac såpass lenge. Dette pga at vi har hatt Mac siden jeg ble født.

Hvorvidt jeg kjenner MAC så godt som du gjør, vet jeg ikke.

Men noen andre grunner til at jeg ikke ville ha MAC. Var det at jeg ikke kunne få så mye for pengene (mente nå jeg) og P800en min støttet ikke og støttes enda IKKE av Mac. Det er 5500 krs telefon og avgjør noe.

Lenke til kommentar

Powerbook G4.

Det var nok ikke jeg som prøvde.

Det var Officeline og vennen min som er eier av en.

Så, tror nok ikke det var mangel på kompetanse.

Utifra linken som viste til IT avisen, vel den har jeg lest. Og husker at det stod nevnt noe om at T68i, muligens R520 og T39 var de eneste som ble støttet. Uten at jeg husker den ordrett nå

Lenke til kommentar

Skjerm kortet er delt ja. Men normalt vises antall MB ram når du høyre klikker og velger egenskaper i Win Xp

Hp sier 512, maskinen 448.

Når maskinen booter så blir 64 Mb RAM brukt til grafikk minnet, XP kan bare bruke 448 av dine 512 og derfor viser vare XP 512 :smile:

Altså det vil komme en løsning angående P800 og OS X.2, jeg har selv kontakter i SE konsernet og de jobber sammen med Apple om saken.

Ellerede nå kan du sende filer fra P800 til alle IrDA og BlueTooth kompatible datamaskiner. Det eneste som ikke fungerer er sync med iCal og de andre HUB programmene. Det mest geniale hadde vært om P800 kom opp som Telefon, Modem, PDA (iCal), Kamea (iPhoto), Musikk spiller (iTunes) og Video Avspiller (QuickTime) 8)

Nokiaen er det verre med, Nokia er så arrogante at de tror jeg ikke kommer til å løfte en finger for å støtte Apple maskiner.

Lenke til kommentar

du har rett på det første, men jeg kjøpte en hvor butikken sa at det var 512 mb minne og et 64 MB grafikk kort. så det ble ikke så gøy å finne det ut på den måten, om du fårstår?

det med P800, der sitter du på info Officeline i Norge tydligvis ikke har.

Likevel, så hjelper det meg ikke så mye.

prisen er jo enda like høy for en mac=(

Men jeg er fornøyd med PC, med unntak av minnet hehe

Lenke til kommentar

Officeline er vel ikke noe for oss forbrukere egentlig men men.

Klag til butikken der du kjøpte laptopen, for egentlig vil du vell ikke ha noe som har delt / shared minne mellom grafikk og internminne. Du skulle spille Need for Speed, var det sånn?

Muligens en litt frekk kommentar: :roll:

Men Penger virker ikke som et problem for deg du har 7210, P800 og en iPod...

Dessuten så skal vel iBook'en klare og bruke en FAT32 formatert iPod? Da er det verre andre veien da du tergner MacOpener eller Xplay for å kunne lese HFS+ formaterte disker i windows.

Jeg kritiserer ikke ditt valg bare at grunnene du oppgir virker litt tynne, særlig når du utgir deg for å være en 13 år gammel mac bruker.

Jeg kommer kun til å drive denne diskusjonen lenger, dersom jeg finner noe relevant å bidra med :-?

Lenke til kommentar

Nei, det verste ved det hele er at jeg ikke tok feil heller.

Snakket med faren min, har hatt mac i huset siden jeg ble født.

Pengene til dette vet ingen hvor jeg får fra hehe.

7210en kjøpte jeg brukt

P800en kjøpte jeg brukt

Ipoden måtte jeg bare betale halvparten på, pga julegave.

Men men, PCen holder den (håper jeg da)

Du kan gjerne fortsette diskusjonen for min del, bare gøy det

Lenke til kommentar
Powerbook G4.

Utifra linken som viste til IT avisen, vel den har jeg lest. Og husker at det stod nevnt noe om at T68i, muligens R520 og T39 var de eneste som ble støttet. Uten at jeg husker den ordrett nå

Fra IT-avisen: "...vi har mistanke om at det funker med den nye toppmodellen P800 også. "

Hvis du har tilgang til en Mac med bluetooth er det jo bare å laste ned programmet og prøve?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...