KBØ Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Hei! Da jeg skulle starte PC-en i morges ville den ikke starte ordentlig. PC-en startet i ca. et halvt sekund før den skrudde seg av igjen. Vifter og alt var på i denne korte stunden. Etter en stund tok jeg ut skjermkortet og prøvde å starte den. Da var den på i ca. et halvt minutt. Det kom en slags "alarmlyd" fra PC-en. Etter de 30 sekundene skrudde PC-en seg av. Betyr dette at jeg må kjøpe nytt skjermkort? I så fall, kan dere komme med noen forslag i prisklassen rundt 2000 kr. og oppover? Bruker PC-en hovedsakelig til surfing og til å spille wow. Takker og bukker for alle svar. Endret 25. mars 2008 av betten Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei! Da jeg skulle starte PC-en i morges ville den ikke starte ordentlig. PC-en startet i ca. et halvt sekund før den skrudde seg av igjen. Vifter og alt var på i denne korte stunden. Etter en stund tok jeg ut skjermkortet og prøvde å starte den. Da var den på i ca. et halvt minutt. Det kom en slags "alarmlyd" fra PC-en. Etter de 30 sekundene skrudde PC-en seg av. Betyr dette at jeg må kjøpe nytt skjermkort? I så fall, kan dere komme med noen forslag i prisklassen rundt 2000 kr. og oppover? Bruker PC-en hovedsakelig til surfing og til å spille wow. Takker og bukker for alle svar. Har du bilde i den tiden pcèn er på? Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Nei, men kan sikkert skaffe det. Hva skal du med det? PC-en er forresten 3-4 år gammel. Endret 24. mars 2008 av betten Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Nei, men kan sikkert skaffe det. Hva skal du med det? PC-en er forresten 3-4 år gammel. Han tenkte på om du fikk bilde på skjermen når du startet PC-en med skjermkortet isatt. Så du slipper å ta bilde av selve PC-en om det var det du tenkte på . I allefall om jeg har tolket det her riktig. Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Nei, men kan sikkert skaffe det. Hva skal du med det? PC-en er forresten 3-4 år gammel. Han tenkte på om du fikk bilde på skjermen når du startet PC-en med skjermkortet isatt. Så du slipper å ta bilde av selve PC-en om det var det du tenkte på . I allefall om jeg har tolket det her riktig. Åfaen. Du har sikkert helt rett. Når jeg startet PC-en uten skjermkort har jeg ikke bilde på skjermen fordi jeg ikke har noen plass å sette inn kontakten fra skjermen. Når skjermkortet fortsatt stod i PC-en var skjermbildet helt svart i det korte sekundet PC-en var på. Det har i det siste vært ganske varmt (over 100 grader) inne i/ved skjermkortet. GPU viften stoppet, så jeg tok den ut og støvsuget den. Etter dette funket den fint, men etter en uke stoppet den igjen. Dette gjorde at temperaturen steg igjen. Jeg hadde planer om å kjøpe ny vifte, men så gikk skjermkortet til helvette. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Nei, men kan sikkert skaffe det. Hva skal du med det? PC-en er forresten 3-4 år gammel. Han tenkte på om du fikk bilde på skjermen når du startet PC-en med skjermkortet isatt. Så du slipper å ta bilde av selve PC-en om det var det du tenkte på . I allefall om jeg har tolket det her riktig. Åfaen. Du har sikkert helt rett. Når jeg startet PC-en uten skjermkort har jeg ikke bilde på skjermen fordi jeg ikke har noen plass å sette inn kontakten fra skjermen. Når skjermkortet fortsatt stod i PC-en var skjermbildet helt svart i det korte sekundet PC-en var på. Det har i det siste vært ganske varmt (over 100 grader) inne i/ved skjermkortet. GPU viften stoppet, så jeg tok den ut og støvsuget den. Etter dette funket den fint, men etter en uke stoppet den igjen. Dette gjorde at temperaturen steg igjen. Jeg hadde planer om å kjøpe ny vifte, men så gikk skjermkortet til helvette. Om ikke skjermkortet er for gammelt så er det fortsatt reklamasjon på det. Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Skjermkortet er like gammelt som PC-en. Jeg har en såkalt "coop-pc". Den har tjent meg godt i mange år nå. Her kan du se spesifikasjonene til min pc. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på dette med skjermkort, men er det noe i veien for at dette kortet skal kunne "funke" i min pc? Hva med dette? Endret 25. mars 2008 av betten Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Ingen som har informasjon om min pc "klarer" disse kortene? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ingen som har informasjon om min pc "klarer" disse kortene? Tror det lureste valget er det billigste 8800gt kortet du kan finne. Men det vil uansett bli "overkill" for PC-en din. Altså, skjermkortet vil være raskere enn resten av PC-en, men for all del, om man vil bruke penger på det så er det nok ikke noe negativt i det. Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Det er vel sant, men dette kortet kommer jeg til å ta med meg til den neste PC-en jeg kjøper. Det kan bli noen år til, så det er vel egentlig best å kjøpe et helt greit kort nå, og siden kjøpe et som er bra når jeg skaffer meg ny pc pga. pris? Uansett, tror jeg tar dette kortet. Hva synes folket om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå