WhiteMafiosi Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei Har fått en Cisco ASA5510 brannmur. For å sette opp denne har jeg brukt ASDM 6.0 og Cisco OS 8.0. Etter å ha satt opp ekstern ip og andre porten til intern nettet, kan jeg pinge f.eks google fra outside interface via ASDM. Men får ikke tilgang til internet i lokal nettet. Lurer derfor på hva jeg har gjort galt? Eller glemt? Jeg har ikke noen config da jeg har kjørt reset på hele boksen. Noen cisco guruer som enkelt kan forklare meg hvordan jeg kan få tilgang til internet via denne. Det blir en helt enkel konfig med kun port 80 åpen for HTTP. På forhånd takk Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Tja,du kan jo teste ASA(config)#IP route 0.0.0.0 0.0.0.0 interface type/nr(feks Fastethernet 0/0) Denne kommandoen kjører all ukjent trafikk ut på Internet. Grunnen til at du får pinget fra utgående interface er fordi du er direkte tilkoblet din ISP sin router som router ping etterspørselen videre mens dine hoster ikke har en vei å gå til Internet via ASA før du legger inn kommandoen ovenfor. Pass på å legge til riktig interface ettersom det er serial,ATM,Fastethernet eller Dialer osv. Edit:Ellers må også NAT\PAT være ferdig konfiguert. Endret 25. mars 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Husk også security-levels på interfacene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå