Gå til innhold

Mye å tjene på å vente med innkjøp av laptop?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å kjøpe laptop til konfirmasjonen, og har så godt som landet på Acer Aspire 5920G. Det jeg lurer på er om det er mye å spare på å vente med å kjøpe til etter sommerferien(konfirmasjonen er i April). Jeg kan vente, men har nok så dårlig tålmodighet, så jeg vil helst kjøpe før.

Jeg lurer også på om laptoper fort utdateres. Aceren jeg har tenkt å kjøpe er jo ikke utdatert nå, men hvor lenge vil det vare?

Det siste jeg lurer på er: Kommer det noen modeller i prissjiktet 7k - 8k i nærmeste fremtid?

Arne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sparer sikkert noen kroner på å vente , men da vil maskinvaren være utdatert når du bestemmer deg for å kjøpe.. :)

Kommer HELE TIDA noe nytt og bedre på alt som har med data å gjøre, også bærbare, så å vente på noe bedre er ikke noe bra råd, da får man aldri kjøpt seg en bærbar.. :))

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

Tsja... prisene vil jo fortsette å falle stødig over tid, men det er ingen voldsomt store fremsteg opp mot sommeren. Det neste virkelig "store" som vi vet når skjer blir nok lanseringen av Nehalem arkitekturen, men det skjer ikke før sent 2008/tidlig 2009.

Anngående skjermkort så er jo allerede den "nye generasjonen" 9000-serien til Nvidia ute. dessverre så er jo det i praksis akkurat den samme hardwaren som på 8000-serien, og dermed egentlig ikke noen ny generasjon i det hele tatt, så noe fantastisk prisfall vil jeg ikke forvente der.

Jeg vil si at det er en grei tid å kjøpe en ny bærbar på. Det er ihvertfall ingen åpenbare grunner til at det er fordelaktig å vente til sommeren, foruten det normale prisfallet over tid naturligvis.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...