spiffern Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Hei, jeg skal kjøpe meg 1gb mer Ram til min bærbare. Jeg brukte pc-wizard for å finne ut hvilken type Ram jeg har og den sa jeg hadde DDR2 Ram. Da husket jeg at vennen min hadde en DDR2 til overs. Når jeg prøvde den i min bærbare passet den ikke inn. Og jeg er helt sikker på et det var også DDR2 Ram. Så nå vet jeg ikke hvilken type Ram jeg skal kjøpe. Noen forslag? Endret 24. mars 2008 av spiffern Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hva slags pc har du? modell? Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det brukes en annen type RAM til bærbare enn stasjonære. Bærbare bruker SO-DIMM, en mindre brikke enn "vanlig" RAM. Så det kan nok stemme at begge var DDR2-RAM, men at du prøvde å få en vanlig RAM-brikke inn i en SO-DIMM-slot. Lenke til kommentar
spiffern Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Jeg har en Asus Notebook F3T modell. Og nei, det var DDR2 Ram fra en annen bærbar og den var helt lik(rammen), men det var bare 1 mm forskjell på hvor det ene hakket var. Endret 24. mars 2008 av spiffern Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 SO-DIMM DDR og SO-DIMM DDR2 er akkurat like store, men forskjellen er i plasseringen av det hakket på undersiden. Ettersom maskinen din skal ha DDR2-brikker, kan jeg da med sikkerhet fastslå at det ikke var en DDR2-brikke du prøvde å sette inn Lenke til kommentar
spiffern Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Ok da kan jeg tenkte meg at hvis jeg sier ifra i butikken om at jeg skal ha DDR2 og ikke DDR så får jeg det riktige? Kanskje Pc-wizard ikke er så bra allikevel? Fordi det programmet sa at både jeg og vennen min hadde DDR2 Ram brikker Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Asus F3T skal i hvertfall ha SO-DIMM DDR2-brikker, maskinen til din venn vet jeg ikke da jeg ikke vet hvilken maskin det er. I butikken må du si fra at du skal ha SO-DIMM DDR2, som er forskjellige fra vanlige DDR2-brikker (som er for stasjonære maskiner). Lykke til Lenke til kommentar
spiffern Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har fått problemet mitt løst så nå kan dere slette denne topicen;) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Man lar gjerne slike tråder fortsette å eksistere til hjelp for andre med samme spørsmål Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har fått problemet mitt løst så nå kan dere slette denne topicen;) Du får bekrefte løsningen her. Man sletter ikke tråder - de skal hjelpe andre med tilsvarende problemstilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå