Marius5051 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Kommentartråd Jeg begynnte for en stund siden på en puff-PC laget av et-stk IKEA-møbel og diverse PC-deler, men det tok ikke lang tid før jeg innså at IKEA har her produsert noe skvip. Santnok så har de heller ikke beregnet den til PC-bygging heller, men det er ingen unnskyldning. Nei, jeg startet heller fra scratch. En stk 2000x300x18 hobbyplate utgjør veggene på puffen. Jeg hermet etter IKEA i design, men lagde den en god del sterkere. Jeg valgte vannkjøling for å slippe å ta for mange viftehull, ett stort (120mm) gjør susen. Viften samt raditoren festet jeg til en liten stålplate i front. Den ene veggen ferdig med vifte og stoff ferdig festet. Jeg lagde pumpefestet av enkle vinkler som man får kjøpt på Obs bygg og sikkert alle andre jernvareforretninger. Pumpen er skrudd fast i underkant. Hovedkortfestet kappet jeg ut av en gammel kabinett og skrudde rett inn, enkelt og greit. PSU'n ble festet på tilsvarende måte som vannpumpen. Jeg syntes disse vinklene var så ideelle til denne bruken at jeg lagde DVD-rom-feste på samme måte. Deretter var det bare å kaste inn innmaten. Specs på hardware orker jeg ikke nevne siden jeg i farten ikke husker dem, men det som jeg synes er verdt å nevne er vannkjølesettet og skjermkortkjøleren. Begge er fra gigabyte og heter henholdsvis 3DGalaxy 2 og blue eye. Kjempefornøyd! Det som gjenstår er HD-opphenget som er kun midlertidig. Så inntil jeg får tak i noen O-ringer har jeg ikke flere bilder, men håper kanskje å ha gitt andre noen ideer til sine prosjekter!. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Det har stått stille en god stund nå siden studiene (og deltidsjobben) kaller. Men siden siden sist har jeg fått o-ringer til å henge opp HD'ne i, og disse har jeg begynnt å lage tegninger til. Jeg har ikke noe kamera for tiden, og scanneren fungerer ikke lenger. Bet blir altså ikke noen bilder enda. Jeg har også planer om å trekke om toppen med et eller annet merke på, vi får se. Og så var det verktøyene jeg har brukt. Skal vi se.. Treverk: Bordsag, Dewalt-drill og en haug med forskjellige bor. Metall: Jeg har til tider tilgang til et par større verksted hvor jeg får brukt dreiebenk, båndsag, sveiseapparat og platebøyer. Platebøyeren brukte jeg til å lage braketten for skjmekort o.l. Men, for det meste har jeg brukt stikksag og selvfølgelig den samme Dewalt'n og en annen haug med forskjellige bor, samt en koffert med hullsager Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Det har skjedd en del med denne klumpen av en PC siden sist, men slik ser den ut nå for tiden. Beklager litt uskarpe bilder, men mobilkameraet mitt fungerer ikke helt optimalt i månelys gitt. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Bilde 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå