SubtleINC Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 AMD Phenom 9850 Black Edition 2.5 GHZ Hvis man sammenligner den med X2 hvor mange GHZ tilsvarer 2.5 Phenom ? Og hvor høyt må den klokkes for å tilsvare en 6000+ ? Lenke til kommentar
Atesha Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Høres ut som et snodig spørsmål, Phenom er jo generelt raskere enn Athlon, i og med at den har høyere cache og kjører på mere Mhz, tror heller det er Athlonen som må clockes for å tilsvare Phenomen Lenke til kommentar
SubtleINC Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har en AMD X2 6000+ og jeg lurer på hvor mye Phenomen må klokkes for å tilsvare samme ytelse per kjerne. Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 En Phenom har en forbedret arkitektur og fungerer sammen med nyere hovedkort fra AMD. Og kan atskillig klokkes høyere. En 6000+ med samme overklokket frekvens enn en Phenom vil PHen yte bedre pga arkitekturen. Men videre vil testene vise. Lenke til kommentar
SubtleINC Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 En Phenom har en forbedret arkitektur og fungerer sammen med nyere hovedkort fra AMD. Og kan atskillig klokkes høyere. En 6000+ med samme overklokket frekvens enn en Phenom vil PHen yte bedre pga arkitekturen. Men videre vil testene vise.Ja, det vet jeg. Men hvor mye må Phenom klokkes for å nå samme ytelse som 6000+ har per kjerne ? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Tror ikke Phenom yter mye bedre pr klokke enn 6000+, så du må nok opp med 3ghz tenker jeg før du får lik ytelse pr. kjerne. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Anandtech sin nyeste artikkel om AMD sine nyutgivelser og test av disse. atlef. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 K10 arkitekturen (Phenom) yter mellom 5 og 15 % bedre enn K8 arkitekturen (Athlon) klokk for klokk avhengig av applikasjon. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Etter å ha lest testen så ser det ut så K10 sliter selv mot sin eldrer bror K8. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Etter å ha lest testen så ser det ut så K10 sliter selv mot sin eldrer bror K8. det gjør jo også Core 2 Duo og Core 2 Quad vis du spør meg mange ganger slår Core 2 Duo, Quad så dette er ikke så nytt Phenom 9850 Black Edition er raskeste fra AMD for tiden og er ulåst Video enkoding er mye raskere en Athlon 64 X2 men til spilling er Phenom X4 og ja Intel sin Core 2 Quad tregere bare min mening sikker mange andre som har den samme vis du sjekker tester osv kommer ann hva du bruker pcen til, på x264 aka h264 HDTV enkoding gir phenom X4 en veldig bra ytelse i forhold til spill Lenke til kommentar
Professional Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Etter å ha lest testen så ser det ut så K10 sliter selv mot sin eldrer bror K8. det gjør jo også Core 2 Duo og Core 2 Quad vis du spør meg mange ganger slår Core 2 Duo, Quad så dette er ikke så nytt Phenom 9850 Black Edition er raskeste fra AMD for tiden og er ulåst Video enkoding er mye raskere en Athlon 64 X2 men til spilling er Phenom X4 og ja Intel sin Core 2 Quad tregere bare min mening sikker mange andre som har den samme vis du sjekker tester osv kommer ann hva du bruker pcen til, på x264 aka h264 HDTV enkoding gir phenom X4 en veldig bra ytelse i forhold til spill Ut i fra testen så ligger 6400 likt og dårligere med Q6600 i spill. Jeg kan lime inn bilder her hvis nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå