Matsest Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) De siste månedene har det blitt i overkant av 1000 konsertbilder, så slenger ut to av de bedre her. Sjekk her for flere konsertbilder. Endret 24. mars 2008 av Matsest Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det første bildet er ganske tøft, men det siste er ganske intetsigende og rotete. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Synes ingen av bildene fungerer. Å ta bilde når en person løfter litt på plekteret trenger ikkje gi de beste bilde. Prøv heller å fange en solo, eller når energi nivået er på fult. Ville også heller satt fokus på en person, istede for å ha noe ukart graps til høyre. (første bilde) prøv også å få med et fett ansiktsutrykk.! Det andre bilde er dessverre helt dødfødt. 2 stykker som på hver sin side er klippet gir bare rot i bilde. Ps. Eg stresser også med å ta gode konsertbilder, og det er jaggu ikkje bare enkelt. Men prøv å fange føleser. Mørke bilder kan fungere som stemmningsbilder, men kun om det skjer noe spennende. Det er i alle fall min mening. Var ikkje meningen å slakte, men ble bare sånn. Stå pÅ! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Btw: en klonejobb på høyre side er absolutt nødvendig. Det kunne også gjort seg å satse på kvadratformat i steden på ditt første bilde. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det første bildet likte jeg, men du må gjøre noe med personen som er halveis borte. kloning eller klipping. Bide nr.2 var ikke noe spesielt. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) her er et av mine forsøk. Langt fra perfekt, men har i alle fall litt feel, en feel jeg føler du ikkje har fått frem. Kjekt at expertene med PM ispissen var enig med det jeg sa om bildene og :-) http://www.photocritique.net/g/s?zzQzoc-pAXELTRADING her er et annet. du ser ikkje ansiktet hans, men det er i alle fall liv i bildet. jeg er ikkje happy med stede jeg står på, og gitarhalsen foran vokalisten er heller ikkje bra!!! http://www.photocritique.net/g/s?zzQzqn-pAXELTRADING Endret 24. mars 2008 av aksjetrading Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg er i stor grad enig med PMNormal, liker særlig det første bildet. I motsetning til aksjetrading liker jeg at man ikke ser ansiktet, du formidler likevel energien, konsentrasjonen og stemningen, og det blir bra linjer med lys, hånd og mikrofonstativ. Det er bare å stå på og jobbe videre! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det første bildet var virkelig stilig. Liker veldig godt kontrastene, lyset som kommer ned, og det gode snittet. Veldig bra! Når det gjelder det andre bildet, ble det i overkant rotete. Det likte jeg ikke noe spesielt godt. Ting er for midtstilt. Men det første var kjempebra! Lenke til kommentar
Matsest Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Takk til alle for konstruktiv kritikk. Er forsåvidt enig i det meste som sies her. Men sjekk innom siden med flere bilder og se hva dere syntes der. matsfoto.myjalbum.net/Konserter/ Lenke til kommentar
Matsest Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 her er et av mine forsøk. Langt fra perfekt, men har i alle fall litt feel, en feel jeg føler du ikkje har fått frem. Helt riktig. Meningen med mine bilder er ikke å formidle den samme stemningen som du prøver på. Musikken jeg tar bilder av, hvis man kan si det sånn, virker ganske annerledes enn hva du tar bilder av, så resultatet er dømt til å ha en annen stemning. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 her er et av mine forsøk. Langt fra perfekt, men har i alle fall litt feel, en feel jeg føler du ikkje har fått frem. Helt riktig. Meningen med mine bilder er ikke å formidle den samme stemningen som du prøver på. Musikken jeg tar bilder av, hvis man kan si det sånn, virker ganske annerledes enn hva du tar bilder av, så resultatet er dømt til å ha en annen stemning. ok, da får jeg nesten beklage at jeg var så dum at jeg postet et bilde med feel. For all del ikkje ta slike bilder.!!! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) her er et av mine forsøk. Langt fra perfekt, men har i alle fall litt feel, en feel jeg føler du ikkje har fått frem. Helt riktig. Meningen med mine bilder er ikke å formidle den samme stemningen som du prøver på. Musikken jeg tar bilder av, hvis man kan si det sånn, virker ganske annerledes enn hva du tar bilder av, så resultatet er dømt til å ha en annen stemning. ok, da får jeg nesten beklage at jeg var så dum at jeg postet et bilde med feel. For all del ikkje ta slike bilder.!!! Det er dårlig oppførsel å spamme andres tråder med egne bilder. Uansett grunn. (men bildene var kule..) .... om bildene i denne tråden.. støtter stort sett det som er sagt av andre. Bilde nr. 1 er nok det mest vellykkede av disse to Endret 25. mars 2008 av pybalto Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 her er et av mine forsøk. Langt fra perfekt, men har i alle fall litt feel, en feel jeg føler du ikkje har fått frem. Helt riktig. Meningen med mine bilder er ikke å formidle den samme stemningen som du prøver på. Musikken jeg tar bilder av, hvis man kan si det sånn, virker ganske annerledes enn hva du tar bilder av, så resultatet er dømt til å ha en annen stemning. hei igjen. jeg spammet ikkje med egne bilder for morro skyld, prøvde å understreke ka eg mente. Ka stemmning skildrer du med bildene dine? Har du tenkt over det? En ting jeg alltid spør meg om. Hva sier bandet når de får se bildene? Noe å tenke på? Lenke til kommentar
Matsest Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 her er et av mine forsøk. Langt fra perfekt, men har i alle fall litt feel, en feel jeg føler du ikkje har fått frem. Helt riktig. Meningen med mine bilder er ikke å formidle den samme stemningen som du prøver på. Musikken jeg tar bilder av, hvis man kan si det sånn, virker ganske annerledes enn hva du tar bilder av, så resultatet er dømt til å ha en annen stemning. ok, da får jeg nesten beklage at jeg var så dum at jeg postet et bilde med feel. For all del ikkje ta slike bilder.!!! Okei, det jeg mente var ikke at dine bilder ikke hadde "feel", men at dine kanskje har en annen type stemning enn hva jeg prøver å formidle. Musikken er annerledes, og bildene er annerledes. her er et av mine forsøk. Langt fra perfekt, men har i alle fall litt feel, en feel jeg føler du ikkje har fått frem. Helt riktig. Meningen med mine bilder er ikke å formidle den samme stemningen som du prøver på. Musikken jeg tar bilder av, hvis man kan si det sånn, virker ganske annerledes enn hva du tar bilder av, så resultatet er dømt til å ha en annen stemning. hei igjen. jeg spammet ikkje med egne bilder for morro skyld, prøvde å understreke ka eg mente. Ka stemmning skildrer du med bildene dine? Har du tenkt over det? En ting jeg alltid spør meg om. Hva sier bandet når de får se bildene? Noe å tenke på? Jeg skjønner helt hva du mente, og at du ikke spamma for morro skyld. Stemningen er mye roligere her på mine bilder (i alle fall av det andre bandet (Stroll On), for musikken er ikke metal. Den er mye roligere, og passer bildene bedre. Bander har forøvrig sagt at bildene var kule, hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Bilde 1 var bra. Likte lyset, samt at posituren, gitaren og mikrofonen gav en veldig spesiell "skulptur" eller figur. Det var kanskje tilfeldig og ikke bevisst, men uansett stilig. Bilde 2 kan bli en del bedre om du kloner vekk de halve personene på hver side, men kommer ikke på nivå med det første uansett. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Det første bildet var kjempetøft. Lyset, stemningen og posituren, alt stemmer. Det andre bildet skjemmes dessverre av Per og Pål på hver sin side. Synd, for lyset er flott. Jeg synes det er spennende at du tør å være original. Alt trenger ikke å dreie seg om "fete" ansiktsuttrykk og "råe riff". Det har vi sett tusen ganger før. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 det første er kanskje ok, men syns kompoisjon og blir for statisk. kunne kanskje fått fram mer energi i bildet. nå blir det ganske flatt og alt rotet rundt er med på og ødelegge helheten. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det øverste bildet var stilig, likte lyset som treffer gitaristen. Men det er også flere ing som trekker ned: Makkeren til hø, lyskilden til ve. Dette skulle være mulig å croppe bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå