Gå til innhold

kobel sammen hjemmekino tuner og tv

Anbefalte innlegg

Følgende komponenter skal kobles sammen: TV (LG, 42LC46) + Digital tuner,kabelTV (Canal Digital HD-tuner, sagem) + Hjemmekinoanlegg (Pioneer, RCS 515H).

Hvordan skal man koble dette sammen for best utnyttelse?

post-112592-1206363187_thumb.jpg

Bildet over viser hva jeg tenker om koblingene, men dette fungere ikke optimalt. Opptakeren i hjemmekinoanlegget klarer ikke å ta opp fra tv, og jeg får ikke lyden fra dekoderen ut i hjemmekinoanlegget.

Noen forslag på hvordan dette kan kobles sammen, hvorfor jeg ikke får tatt opp fra tuneren/tv eller hvorfor jeg ikke får tv lyden ut på sourround?

Takker for evt. svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koble CD Tuner til Forsterker via HDMI (tar bilde og lyd) og så kolber du forsterker til TV med HDMI. Lyden på Tven slår du av så du får bare lyden ut via høytalere du har koblet til forsterkeren.

Har ikke forsterkeren din HDMI inn, så må du koble CD tuner til TVen og bruke en Spdif eller annen digital lydkobling fra DC tuner til forsterker. Du trenger da ikke koble noe fra forsterker til TVen.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg har ingen forsterker (kun hjemmekinoanlegget). om jeg har misforstått og at dette er en forsterker. så har ikke pioneer hjemmekinoanlegget noen form for digital lydinngang, kun analog lyd (phono)

post-112592-1206368619_thumb.jpg

går det ikke å sende lyden analogt?

det må nesten det for jeg har ikke finni noen digital lydinngang på anlegget.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke aktuelt. Ønsker ikke å sende signalet analogt til et mellomledd. Signalet forringes for mye. Men fikk vite at jeg muligens må endre en innstilling i cd tuneren. Den må settes til å ikke send lyd gjennom hdmi, men kun phono. veit ikke om dette går, men skal prøve i morra.

Lenke til kommentar

Nå veit jeg hvordan det skal gjøres. forsterkeren i hjemmekinoanlegget hadde flere inganger enn først antatt. Den har en S/PDIF TOSLINK inngang slik at jeg kan ta både lyden og bildet digitalt fra cd tuner til tv (hdmi) og lyden fra tv til forsterker (optisk). Da er problemet løst, men takker for svar:)

Eventuelt så kan lyden tas analogt fra cd tuner til forsterker og kun bilde fra cd tuner til tv (hdmi). Dette gjøres ved å endre innstillingene i cd tuneren slik at den sender bilde digitalt og lyden analogt hver for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...