Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

klarer ikke å starte maskina! Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen og god påske!

Netopp kommet hjem fra TG (noe som var syyykt rått btw!) og prøvde skkru på maskina og den vil ikke starte. Dette kan kansje ha noe med at strømmen på hele rekka mi (på TG) ble skrudd av mens jeg hadde PC-en slått på, og jeg har ikke skrudd den på før jeg kom hjem idag.

Og det var da det skjedde: Først kommer det opp en normal screen som det står info om skjerkortet mitt, og så kommer det en slik hovedkort-screen (tror det heter splash-screen) Det er det er et bilde av "logon" til Asus skjermkortet, og det står nederst "press DEL to setup and TAB to BIOS"... Uansett jeg kommer ikke videre enn denne "splash-screenen" og jeg har prøvd å trykke DEL eller TAB flere ganger etter flere restarter men uten noe hell.

Jeg tenkte at det kunna ha noe med kablene(siden jeg trodde noen hadde løsnet etter den humpete turen på de dårlige norske veiene hjem ifra TG) men etter en lettere sjekk av kabler så var resultatet det samme da jeg skrudde den på-Altså jeg kommer ikke lengre enn Asus-mother board splash screen.

HUSK: PC-en min har klikka mange ganger hvis det har blitt strømbrudd til strømforsyninga og/eller PC-en har blitt skrudd av mens den var i BIOS oppstarting fasen. Men dette har jeg fiksa med en formatering. Også ha dette på hjernen, jeg tror hovedkortet er ment for 64bits VISTA.

PC-specc:

CPU: INTEL CORE 2 DUO e6850 3GHz.

Skjermkort: Gainward Geforce 8800GT 512mb

Hovedkort: ASUS P5N-E SLI nForce650iSLI

RAM: OCZ DDR2 platinum XTC dual channel 2x 1gb

Strømforsyning: Gammel 400watts

Harddisk: gammel en med 250gb Strømforsyning og harddisk er fra gammel datan.

Kan det ha noe med at HD har tatt kvelden eller at hovedkortet vil ikke mere?

Håper på raske svar.

MvH

Cepheus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...