Tommelom Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Har lenge hatt lyst på et brett og nå har jo prisene blitt til å leve med. Til mitt bruk (enkel bilderetusjering) ser A6 ut til å være helt greit. Det ser ut til å stå mellom tre brett: Wacom Bamboo/One/Fun. Er det noe funskjonsmessige forskjeller på disse utenom knappene? Jeg kan godt greie meg uten knapper, har jo tastaturet, slik at prismessig er det nok One som er mest fristende. Har jo fått med meg at man bør ha minst 512 følsomhetsnivår på brettet. Jeg finner ingen info om hvor mange disse brettene har. Betyr det at de ikke har noen? Bare av/på slik som en museknapp? Andre ting jeg bør se etter? Endret 24. mars 2008 av Tommelom Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Alle disse 3 brettene har 512 trykkfølsomhetsnivåer. Når det kommer til hvilket du bør velge, så er ikke jeg så sikker på det. Selv har jeg et Wacom Graphire 4 Classic A6 brett. Til bilderedigering fungerer det helt fint for min del. Ser nå at Graphire serien har gått ut (tilsynelatende) og at bamboo da har kommet inn som en erstatter. Dersom du går i online-butikken til Wacom og klikker deg inn på hvert produkt der, så får du opp mer teknisk informasjon enn hva du gjør på selve presentasjonssiden. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Ja, på web-shoppen var det straks likere. Wacoms hjemmeside er jo forferdelig. Et godt eksempel på hvor design har gått forran funskjon og lesbarhet. Tror de har latt sine egne produkter gå dem til hodet =D Var jo litt forskjell. Ser ut som om Fun er aktuell kandidat. Bamboo (sort) ser jo ut til å trenge strømadapter i tillegg. Enda en ledning, så den går ut. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Her er en sammenligning mellom de ulike Bamboo modellene. Til å begynne med tror jeg en Bamboo (Fun) er en grei start, men det må sies det gir en veldig plastikkfølelse både å ta på og bruke i forhold til Graphire og Intous. Hvis du etter hvert blir mer dreven, vil eventuelt et Graphire 5 (håper det kommer) eller et Intous være en naturlig oppgradering. Da kan man degradere Bamboo brettet til å være med en bærbar på tur/skole e.l. da det er veldig lite og lett i forhold til storebrødrene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå