PerUlv2 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Gratulerer ;-) Sitter forresten å modder Gigabyte 780G kort for ekstra NB og mosfet/vrm kjøling før jeg begynner å teste Phenom 9850´en skikkelig - med standardkjøling slår kortet selv Nforce 780i i varmeutvikling!!! lukter svidd!!!! Ikke rart Asuskortet tok kvelden med det råtne 3 fase vrm systemet, Gigabyte MA78GM har i alle fall 4 fasers... Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 hehe! glad jeg ikke valgte Phenom allikevel da! sitter nå og studerer hva slags merke jeg skal ha på hovedkortet. vil helst ha Gigabyte, men folk klager på "løse northbridge-kjølere" og "knotete klokkemuligheter".. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Løse nb kjølere? da er det i tilfelle deres egen skyld... Og "knotete klokkemuligheter"? HA HA HA HA!!! Bortsett fra DFI, så er Gigabyte tweakekort no 1, men på litt rimeligere modeller er de mest avanserte mulighetene skjult (i motsetning til Asus og MSI som tar de vekk), men det er bare å trykke CTRL+F1 i bios hovedskjerm - så vips! Er det tungvint så veit ikke jeg..... Jeg skal ikke påberope meg å være noen ekspert - men jeg har vært borti noen Gigabyte kort (andre merker også...), selvsagt kan du være uheldig der også som med alle andre merker, men generellt så lager Gigabyte de beste hovedkortene som gir mest for pengene nå om dagen - og har gjort det en stund, Asus er litt begge deler, men flyter på navnet. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 nei, da kan de ikke ha tenkt med hue de som har kjøpt disse kortene! da går jeg for et Gigabyte kort! GA-EP35-DS3? duger det? eller GA-P35-DS3.. hva er forskjellen? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 E serien støtter nye strømsparefunksjoner (med medfølgende programvare) i windows - men de funker ikke hvis du overklokker, så det spiller ingen rolle - den "gamle" P35 serien har litt mer moden bios selvsagt, men det kommer seg raskt på EP serien også, gamleserien er forresten utgått, men det er vel en del igjen på lager. Forresten - hva slags cpu har du tenkt på og har du tenkt å klokke "hardt"? Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 skjønner.. hmm. blir egentlig det samme av hva slags Gigabyte P35-kort jeg velger da, alle er like klokkevennlige? for eksempel GA-P35-S3G, som ser ut som er et budsjettkort.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Nei, ikke alle er like klokkevenlige - hold deg unna Gigabyte kort som ikke har en D i etternavnet, de har svakere vrm/strømstyringssystem, og ofte bare 4 faset vrm, også styr unna DS3L. Disse kortene er greie til "normal" bruk, men ikke til en entusiast. (E)P35-DS3 serien har kvalitetskondensatorer og 6 faset vrm, DS4 har 8 faset vrm + bedre chipsetkjøling og vil være ett sikrere valg hvis ekstrem høy FSB er ønskelig ;-) Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Da har jeg det! Takker for svar. Da faller nok valget på et GA-P35-DS3! IKKE DS3L! Tusen hjertelig.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Bare hyggelig - det er mange her som har det kortet og er veldig fornøyde ;-) Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 da blir det intel allikevel!! hovedkort og cpu blir kjøpt inn i kveld! skal poste hva det blir senere. har en prosjekttråd å legge opp også! der fortsetter historien.. HEHE! Vinglepetter :!: Hvilken prosessor går du for? Q6600? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Nå hadde jeg faktisk smurt meg med tålmodighet og gått for en Q9450 eller hoppet på en Q9300 som er på lager rundt omkring. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Hehe.. Hardware til pc-en er en sak der man aldri kan bli for sikker vettu! Men vinglet litt ja.. Nå har jeg muligheten til å både prøve AMD OG Intel.. Ble dette: - INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed 1 331,- -GIGABYTE Gigabyte GA-P35-DS3 726,- Frakt: Posten Standard 125, Totalt (inkl. mva): 2 182NOK Prosjektet mitt kan følges her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=940215 Endret 16. april 2008 av frode_aabak Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 et siste spørsmål: kan Thermaltake Ruby Orb være med på å gjøre cpu-en kaldere enn stock kjøler? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Tror ikke Ruby Orb er helt det store - med en E8400 hadde jeg heller brukt stock og klemt til med noe skikkelig ved anledning (f.eks en TRUE kjøler). Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Ok, skjønner.. Har kikket på den True kjøleren.. Men stiv pris da! En Scythe Ninja Plus eller Scythe Infinity gjør heller ikke susen? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Scythe Ninja Plus er en bra kjøler, men f.eks OCZ Vendetta/Vendetta 2 og Gigabyte G Power II Pro er masse bang for bucks. Gigabyte G Power 2 Pro kjøler også vrm/mosfets. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 takker for tips!! ..igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå