Gå til innhold

Oppgradering, AMD eller Intel..

Anbefalte innlegg

Hehe, blir fort diskusjoner om hva som er best og dårligst her på slike forum! Kjenner til det fra de fleste bil-forum jeg er involvert i også! :D Hehe.. Men artig å diskutere seg fram til best mulig hardware for pengene. Så sant det ikke blir "slåsskamper" av det! :)

Men, etter å ha tatt tipsene til de fleste her med i beregningene mine, så endte jeg opp med noe slikt:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69039

Høres dette greit ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er grenser for hvor lenge de kan overleve med å pushe utdatert teknologi mens Intel stadig tar skritt fremover.

Vel, for de som f.eks. er ute etter en kjølig cpu til HTPC/Stuepc kan jeg ikke se Intel har noen 775 dual-core annet enn 65W, mens AMD i prisguiden tilbyr AM2 dual-core 45W, så det er på høy tid Intel tar et skritt fremover på det feltet. :)

Lenke til kommentar
Vel, for de som f.eks. er ute etter en kjølig cpu til HTPC/Stuepc kan jeg ikke se Intel har noen 775 dual-core annet enn 65W, mens AMD i prisguiden tilbyr AM2 dual-core 45W, så det er på høy tid Intel tar et skritt fremover på det feltet. :)

Nei men da går det sikkert bra, for alle kommer sikkert til å bruke den i htpcene sine da, unntatt meg som gjerne vil ha litt ytelse også. :thumbup:

Lenke til kommentar

Nforce1-3 og til dels Nforce4 til AMD var bra chipsett, siden har det gått nedover, de er plaget med bugs, kompatibilitetsproblemer og ekstrem varmeutvikling - de KAN fungere bra, men krever en del kunnskaper for å tweakes riktig, men så lenge SLI ikke er aktuelt finnes det mye bedre alternativ - mest for penga gir helt klart Intel P35, det kortet du har valgt er en bra representant for arten ;-)

Lenke til kommentar

ok, da så! :) husker jeg hadde et nForce2-kort som jeg var veldig fornøyd med. mitt M2N-E som jeg har nå funker også veldig greit da syntes jeg! :) SLI blir ikke aktuelt for min del nei, har ikke behov for det! takker for all hjelp folkens!!

Lenke til kommentar

aha, da skjønner jeg! :) vel, da er det bare å smøre seg med tålmodighet til man kan få tak i E8400. vil kjøpe alt under ett. kan jo godt være hvis jeg bestiller skjermkort og hovedkort nå, at det er kommet noe billigere og bedre når jeg får cpuen! :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Tar opp igjen denne tråden jeg.. Hadde et spørsmål angående hovedkort til denne konfigurasjonen; Har jo egentlig satt meg for å kjøpe et Intel P35-kort, men hva med P31??

Skal forøvrig ha en E8400 cpu og 8800GT skjermkort. Mulig det blir litt klokking av cpuen (4.0GHZ).

Lenke til kommentar

Etter min mening finnes det kun ett virkelig bra P31 kort på markedet, og det Gigabyte GA-P31-DS3L, problemet er at det er et ATX kort, men det finnes flere G31 kort - og de er som regel m-ATX - hvis du trenger det da?

Har meget bra erfaring med G31 og P31 kort fra Gigabyte (bombe...)

Lenke til kommentar

hmm.. nei, er bare det at der jeg jobber (ps.no) har de et MSI P31 Neo2 kort. Og jeg får jo selvfølgelig litt rabatt der også, men alle P35-kortene vi har er mye dyrere enn for eksempel på Amentio o.l.

Trenger ikke m-Atx. Indre del av kabinettet kommer i fra et eldre Chieftec Dragon-kabinett, så plassen er det ikke noe å si på. Virket bare som MSI-kortet støttet flere prosessor-typer. Men hvis du sier Gigabyte-kortet er bedre, så går jeg for det! ;)

Lenke til kommentar

Har et MSI G31 (m-atx) liggende her - er ikke imponert over det (er egentlig ikke imponert over noe MSI lager - noe er greit, ikke mer).

Gigabyte legger vanligvis mer jobb i strømstyringssystem, utseende og bios på rimelige kort sammenlignet med andre produsenter.

Har også prøvd Asus sitt G31 kort (P5K-PL), og det var jeg enda mindre imponert over enn MSI sitt.

Lenke til kommentar

Ellers er egentlig AMD780G AM2+ teoretisk en meget bra htpc platform - bortsett fra at de kan eksplodere parret med en Phenom og chipset avgir mer varme enn et kjernekraftverk..... Spør meg....... Gigabyte G31 kortet kom raskt på plass igjen.....

Prøvde å parre en Phenom 9850 med ett Asus M3A78... dårlig ide....

Lenke til kommentar

ok, hmm.. vel, mitt M2N hovedkort funker jo som sagt greit, så jeg tror kanskje dette blir htpc utav.. athlon x2 4200. men får se. kan få bruk for en server etterhvert også, og jeg opplever at denne pc-en er ihvertfall stabil nok!

Lenke til kommentar

Fikk endelig tak i Gigabyte MA78GM (780G) kort, det har (selvsagt) bedre vrm´s enn Asus sine cheapo kort, men jeg venter med å installere Phenom´en på det og ta det i bruk - Gigabyte jobber hardt med en biosoppdatering som skal gjøre kortet mye mer highend Phenom vennlig...

Lenke til kommentar

hmm.. meget interessant.. har lurt littegranne på tri-coren da, men da tror jeg kanskje ikke jeg kan bruke M2N-E-kortet mitt.. så tror det blir intel. så forresten at Intel's P31-kort støtter max 4gb med RAM. så da blir det nok p35 istedet. :) Gigabyte (selvsagt)! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...