Dav_id Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei! Jeg har tenkt til å oppgradere pcen min nå i løpet av neste uke, Den skal brukes til mye gaming, spille av hd filmer og generell windows bruk. Jeg har en kabinett og en 500w psu men er usikker på om psuen holder? Hardiskene oppgraderte jeg for under et år siden. Det jeg egentlig trenger er skjermkort, cpu, ram, hovedkort og muligens en psu(hvis ikke min gamle holder..) Jeg lagde et oppsett her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68533 Noen forslag til hva som burde endres? Ram har jeg ikke lagt til ennå Tenkte jeg skulle bruke 7000, maks 10000 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Er ikke sikker på om psu-en din er nok. Jeg ville ikke ha kjøpt et overklokka skjerkort fra fabrikken. Heller satsa på en 8800 gt som er mye billigere. Den lille ekstra ytelsen som et gts kort gir er ikke verdt 500 kroner. Brukt evt de 500 kronene som blir til overs da på en ny psu om den du har ikke er nok. Ellers ser resten greit ut. Hvor mye ram skal du ha da? 2 eller 4 GB? Endret 24. mars 2008 av Gryterett Lenke til kommentar
Dav_id Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Er ikke sikker på om psu-en din er nok. Jeg ville ikke ha kjøpt et overklokka skjerkort fra fabrikken. Heller satsa på en 8800 gt som er mye billigere. Den lille ekstra ytelsen som et gts kort gir er ikke verdt 500 kroner. Brukt evt de 500 kronene som blir til overs da på en ny psu om den du har ikke er nok. Ellers ser resten greit ut. Hvor mye ram skal du ha da? 2 eller 4 GB? tenkte jeg skulle ha 4gb ram! ;-) Lenke til kommentar
Dav_id Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 tenker kanskje nå i ettertid at hovedkortet er utdaterert? Noen som har noen andre forslag til evt bedre hovedkort? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 jeg vil for alt i verden anbefale et p35-hovedkort. det jeg har er jeg veldig fornøyd med, koster bare 800kr i tillegg. den cpu'en er litt overpriset egentlig. ville anbefalt en e6850 istedet, eller e8400 hvis du gidder å vente til de er på lager. de er bedre og billigere. strømforsyning på 500w skulle holde i massevis. min 500watter holder liv i PC-en min, og den har en 3870x2 som er veldig gla i strøm. Lenke til kommentar
Dav_id Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Etter en grundig tenkning har lagt opp et litt anerledes oppsett, blir litt kraftigere enn antatt. Har ikke tatt med ram ennå, men skal ha 4gb. Noen som har noen formeninger om hva som kunne vært annerledes? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68533 takker for hjelpen! Endret 27. mars 2008 av Diddus Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 gratulerer, her har du et system som kan klokkes veldig laaangt (hvis du finner samarbeidsvillig ram) og som jeg liker veldig godt hørt gode rykter om mushkin-rammen de selger på netshop. der har de 4gb 8000ram i redline-serien til 795kr. den går standard på 1000mhz, og ryktene sier at de går ganske langt til den prisen ellers, hvis du vil spare litt penger kan du gå for et p35hovedkort istedetfor x38. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå