Gå til innhold

MS Office 2003 ber feilaktig om Installasjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lenge brukt MS Office 2003 på min Windows XP PC.

Nå i det siste får jeg opp "Microsoft Office Professional Edition 2003" vindu med "Please wait while Windows configures MS Office Professional Edition 2003", og etterpå feilmeldingen 1311 "Source file not found..." osv.

Etterpå starter Office 2003, men uten å vise dokumentet som skal åpnes.

Noen som vet hvordan jeg blir kvitt denne (unødvendige) installasjonen? Er det et "installasjonsflagg" el.l som feilaktig har blitt satt?

Takker for alle tips om dette!

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er slett ikke umulig at det finnes mer smidige metoder, eller mer spesifikke løsninger men jeg har vært borti det samme noen ganger, og har da installert Office på nytt fra CD for å bli kvitt maset.

Har selv bare opplevd dette på andres maskiner, så vet ikke hva som har vært foranledning, eller årsak til dette, men har i alle fall fått løst det med Office CD-en, så har ikke brukt tid på å finne årsak.

Hvis du vil prøve en reinstallasjon, kan det muligens være en god ide å ta en backup av innhold i Outlook først, dersom du bruker dette. Reparasjon/reinstallasjon skal jo ikke slette innhold, men aldri si aldri...

Hvis man først skrur på visning av skjulte filer er det greiest å ta hele Outlook mappen i et (mail, kontakter, kalender, arkiverte, osv). Da ligger den Outlook mappen såvidt jeg husker i XP på C:\Dockuments and settings\ditt navn\lokale innstillinger\programdata\Microsoft\Outlook. Selve informasjonen ligger i en .pst fil i denne mappen, men jeg pleier bare kopiere hele mappen til et trygt sted.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Kommer an på om du val valgt full installasjon , eller typical .

Full installasjon kopierer alt til HD (run all from computer). Mens typical har masse features = configure at first use . Da må man ha tilgang til source cd eller share hvor cd er extractet hver gang man f.eks legger inn en ny bruker med ny profil på PCn , eller skal ha et format filter e.l.

Klok av skade har jeg alltid begynt å kopiere CD1 til en egendefinert mappe lokalt på C: , lar den bli liggende der etterpå ,kjører da setup derifra .

Lenke til kommentar

Ok, takk for den infoen Syar, det var nyttig :thumbup:

Jeg har vel selv pleid å kjøre custom install, og så la setup filene ligge etterpå. Men tipper de maskinene jeg har vært borti har vært installert med typical som du beskriver. Den siste var helt ny, så der var det sannsyneligvis da dette med ny bryker som trigget.

Men da skal ikke jeg kapre tråden mer.

Som jeg insinuerte finnes det da mer målrettede løsninger for problemet enn det jeg har brukt, selv om begge nok fører deg til målet. ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

For å utdype litt: Hvis dette skjer med et bestemt dokument kan årsaken være at dette dokumentet inneholder eller kaller opp funksjonalitet som ikke er installert med en standard installasjon. Når du forsøker å åpne dokumentet vil Office lete etter installasjonskilden for å installere funksjonaliteten.

Installer alltid Office med å velge tilpasset installasjon og installer all funksjonalitet med en gang.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Er litt nyttig informasjon om lokal installasjons source /cache (msocache) her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=830168

Hei igjen, og takk for mange gode tips.

Ser at jeg ikke har MSOCache, Min MS Office ble installert da jeg kjøpte PC-en, og jeg har ikke lenger CD-en.

Ser at "Find and Repair" ordnet "standard instillingene", men jeg får feilmeldingen "Error 1311. Source file not found. C:\MSOCache\All Users\....bla.bla....CAB. Verify that the file exists and that you can access it."

Spørsmålet er nå om jeg kan endre noe i registry-setting eller MS Office settings som gjør at en ikke spør etter ny installasjon. Dette skjer både når jeg åpner et office produkt, eller dobbeltklikker på en fil som skal åpnes.

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...