Gå til innhold

Trampoline sesongen 08 i gang !

Anbefalte innlegg

Mine triks:

-Hoppe kjempe høyt med sprett

-360 grader snurr

-Salto, aldri klart å lande uten å falle

-hoppe på ryggen og opp

-Hoppe på ett bein (høyre og venstre)

Hoppe på knærne + 180 grader

Finnes det konkurranser?

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen måte for å lære seg backflip, eller er det bare å prøve? :)

Er redd jeg knekker nakken, eller lander på hodet eller noe.

Jeg har også det problemet.

Har klart frontflip siden jeg var 5, og på beina siden jeg var 8.(Nå er jeg 12.)

Men aldri backflip. :hrm:

Endret av 96tarik
Lenke til kommentar
Er det noen måte for å lære seg backflip, eller er det bare å prøve? :)

Er redd jeg knekker nakken, eller lander på hodet eller noe.

Backflip er mykje mykje lettare enn frontflip, men det kan vere skummelt dei fyrste gongane.

Nokre læringsmoment:

1: sjå bakover! Bøy hovudet bak, og sjå så langt bak du klarar

2: bruk armane aktivt, og kryper i saltoen

3: hopp opp fyrst, og så flippar du

Det går mykje på å berre tørre igrunn, eg anbefalar at du får nokre til å sikra deg dei fyrste gongane til du får rørsla inn i kroppen. Få to stk til å stå på sida av deg og flippe deg rundt, eller dytte deg ut av rotasjonen dersom det skulle gå galt

Lenke til kommentar

lurt å ha noe mykt under, føler deg mye tryggere.

Overnattet på trampolinen til en kompis. Hadde tatt ut masse dyner, pledd og tepper og sånt. Så hele trampolinen var dekket og tykt lag. Så bare kødda og kastet meg litt bakover å sånt. Prøvde ikke på backflip. Landa litt på ryggen å sånt. Men så begynte jeg å gå mer og mer skjevere. Jeg tok backflip bare kastet med skjevt sidelengs. Og ikke lenge etter satt en perfekt bakflip :) det er 3-4 år siden nå :)

Lenke til kommentar
lurt å ha noe mykt under, føler deg mye tryggere.

Overnattet på trampolinen til en kompis. Hadde tatt ut masse dyner, pledd og tepper og sånt. Så hele trampolinen var dekket og tykt lag. Så bare kødda og kastet meg litt bakover å sånt. Prøvde ikke på backflip. Landa litt på ryggen å sånt. Men så begynte jeg å gå mer og mer skjevere. Jeg tok backflip bare kastet med skjevt sidelengs. Og ikke lenge etter satt en perfekt bakflip :) det er 3-4 år siden nå :)

Akkurat slik eg lærte det og, riktig nok utan masse puter og stæsj, men eg begynte med å berre kasta meg bakover utan å veta heilt kva eg gjorde, og plutselig kom eg rundt ein gong. Landa på knea, og ikkje lenge etter landa eg på beina! :w00t: Det er berre dei to-tre fyrste gongane som er litt skumle, etterpå er det berre moro! No har eg lært meg backflip med nosegrab, backflip 360, backflip med splithopp, strak backflip, backflip til rygg (dobbel backflip neste :thumbup: )

Lenke til kommentar
Ok, takk for tipsa! Skal på ferie nå snart - og været er ikke akkuratt det beste heller. Så jeg får prøve om noen uker, med eller uten dyner/puter osv.. Vi får se. :)

Har alltid hatt lyst å lære meg Back-flip.

Du klarer det lett dersom du berre går inn for det. Ein spottar landinga mykje tidlegare på backflip enn frontflip, og du vil derfor også klara det meir kontrollert. Lykke til anyways!

Lenke til kommentar

Den letteste og tryggeste måten vil jeg si, er å få hjep av to kompiser. Få de til å stå på hver sin side av deg, og holde deg i shortsen og på skulderen. Når du da skal prøve å ta backflip må kompisene dine hjelpe deg rund om du ikke klarer det selv, de må også holde deg igjen slik at du ikke går for lang. Gjør dette noen ganger, også ber du dem hjelpe deg mindre og mindre for hver gang. Tilslutt klarer du det helt uten hjelp!

Denne måten funker drit bra, slik lærte jeg meg backflip, har også lært mange andre backflip ved hjelp av denne metoden.

Jeg er også enig i at når du først kan backflip er det mye lettere enn frontflip. Grunnen er vel at du kan se hvor du lander.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den letteste og tryggeste måten vil jeg si, er å få hjep av to kompiser. Få de til å stå på hver sin side av deg, og holde deg i shortsen og på skulderen. Når du da skal prøve å ta backflip må kompisene dine hjelpe deg rund om du ikke klarer det selv, de må også holde deg igjen slik at du ikke går for lang. Gjør dette noen ganger, også ber du dem hjelpe deg mindre og mindre for hver gang. Tilslutt klarer du det helt uten hjelp!

Denne måten funker drit bra, slik lærte jeg meg backflip, har også lært mange andre backflip ved hjelp av denne metoden.

Jeg er også enig i at når du først kan backflip er det mye lettere enn frontflip. Grunnen er vel at du kan se hvor du lander.

Veldig einig. Sikker og god måte å lære det på. Personen får inn rotasjonsfølelsen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...