Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For 1 time siden regga jeg en ny hotmail adresse, fordi jeg mottok så mye spam på den gamle. Gikk så for å se på TV.

Når jeg kom tilbake hadde jeg fått email:

 

Click here for sluts live from their bedrooms!!!!

 

Har ikke regga meg på noen sider eller noe.

 

:evil:

 

Slik er det når man bruker en så populær tjeneste, spambotene spyr ut milioner av mail med hotmail som mål og noen prosent av mailene vil være gyldige, du var en av de ;)

Lenke til kommentar

Husk at enkelte av de siste mail-virusene også setter inn en tilfeldig adresse i Fra-feltet (hentet fra adresseboka eller browser-cachen) når de sprer seg selv. Dersom adressen i Til-feltet ikke er gyldig, vil mailen bli returnert til adressen i Fra-feltet. Har selv Online og har fått enkelte "undelivered mail"-meldinger.

 

Ang. Hotmail-spam: Jo flere tegn i brukernavnet, jo mindre fare for spam. En kamerat har en Hotmail-konto med 20 tegn i brukernavnet, og har nesten aldri fått noe spam. Kjenner også folk med 5-6 tegn i brukernavnet som blir oversvømmet av spam.

Lenke til kommentar

trur kansje eg eller online har fått virus for eg har fått mailer som:

"undelivered mail" frå [email protected]

eller er det nokon som har registrert den adressa å prøver å spre litt virus?

 

Eh, en mailer-daemon er da ingen person. :)

 

Mail daemon; this is a local process that's responsible for sending e-mail to and receiving e-mail from a mail server. The mail server that the daemon talks to is a networking application that's either part of your Internet Service Provider's services, or that's running on a local "mail repository" machine.

Lenke til kommentar
har fått ein del i online kontoen min i det siste..

trur kansje eg eller online har fått virus for eg har fått mailer som:

"undelivered mail" frå [email protected]

eller er det nokon som har registrert den adressa å prøver å spre litt virus?

-Kim-

 

Antagelig Kleez-viruset med venner som har satt inn din adresse som avsender hos en infisert bruker.

De fleste mailservere har vel skrudd av funksjonen at avsender får varsel om at de sendte infisert mail da dette skapte total forvirring da kleez dukket opp og oppgitt avsender ikke var identisk med den virkelige avsenderen.

Lenke til kommentar
tenkte at kansje nokon hadde registrert [email protected] og brukte den slik at folk kjente igjenn adressa og ikkje hadde noko imot å åpne nokon mailer..

er ikkje [email protected] eller.no som er den "orginale" eller er eg på jordet no?

Ein av dei andre mailane eg hadde fått inneholdt klez-viruset.

 

mail-daemon er mailservern til online.no så en mail fra [email protected] er fra selve serveren.

Denne adressen brukes av mailservere for og gi tilbakemelding til avsender ved leveringsproblemer o.l

Lenke til kommentar
ok, men, det er mailer eg ikkje har sendt som kjem tilbake, eg bruker bare webmail og ikkje inn i outlock, har eg virus?

får av og til mailer med emne re: som eg ikkje har sendt.. har eg virus?

 

Neppe, det er nok virus som sender med din adresse fra en infisert bruker, Men du har vel antivirus så sant du kjører win?

Hvis ikke bør du skaffe deg det, det finnes flere gratisalternativer som funker bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...