Gå til innhold

Trådløs nettverks løsning over tre etasjer

Anbefalte innlegg

Jeg har et tre etasjers hus og en rævva router! En av disse standard Linksys-routerene. Nettverket kobler seg ofte ut o.l. slik at man må gå ned og trekke ut og sette inn igjen strømmen, ikke spør meg hvorfor, men det virker.

Nå har familien sett seg lei og vi ønsker nå en bedre trådløs løsning. Har altså et tre-etasjers hus og ønsker da en router med støtte for BÅDE g og n for eventuelle nye maskiner. Rekvidden må rekkke utover i alle fall de to nederste etasjene med g fordi det er dette alle maskinene har nå. Router står i 1. etasje, vi vurderer også å ha en forsterker i andre etasje hvis det er nødvendig.

Busdsjett er vel på 2000kr eller noe slikt. Foreløpig skal jeg finne en løsning og sjekke priser, så må det opp til fattern for godkjenning xD

Anyways: Har sett på Apple AirPort Express fordi jeg får meg en Mac om en-to måneders tid og fordi jeg har hørt den skal være god. Liker godt muligheten for printer-deling. Lurer på om denne har god nok rekvidde eller om vi også da trenger en forsterker (med g)

Har også lurt litt på LAN via strømnettet hvis noen vet om noe lurt der..

Håper noen smarte mennesker skjønte problemet og ellers hva vi trenger og kan hjelpe meg og få fiksa denna driten! Er lei av å gå opp og ned i huset her 3-10 ganger pr dag =\

BTW så er det for det meste trevegger her, så skulle ikke være mye til hindringer.. (eller?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...