datakaren Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei, jeg har flere bærbare PC`er, men en av de har problemet med at tilknytningen til trådløs wlan`et skrur seg av og på i et sett. Jeg har oppdatert driveren til wlanet og innstilt PC`en akkurat slik som de andre jeg har, men ingen ting hjelper. Den trådløse tilknytingen spør om sikkerhetssertifikat hver gang den logger seg på. Noen som har noen gode ideèr? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 har du slått av strømsparing for WLAN-kortet? (enhetsbehandling->høyreklikk på wlan-kortet og velg egenskaper->advanced->power options->fjern haken ved "use default value" og pass på at markøren står lengst til høyre) Lenke til kommentar
datakaren Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Hei, jeg har flere bærbare PC`er, men en av de har problemet med at tilknytningen til trådløs wlan`et skrur seg av og på i et sett. Jeg har oppdatert driveren til wlanet og innstilt PC`en akkurat slik som de andre jeg har, men ingen ting hjelper. Den trådløse tilknytingen spør om sikkerhetssertifikat hver gang den logger seg på. Noen som har noen gode ideèr? har du slått av strømsparing for WLAN-kortet? (enhetsbehandling->høyreklikk på wlan-kortet og velg egenskaper->advanced->power options->fjern haken ved "use default value" og pass på at markøren står lengst til høyre) konge, tuuuusen takk, haken var på. Nå er den fjernet. Lenke til kommentar
datakaren Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 hei, nei, det gjorde ikke det. Har nå lagt inn ny driver på innebygd wlan kort, oppgradert firmware på trådløs router, endret kanal på trådløs router, foretatt en systemgjennoppretning av pc (tilbake til januar når jeg vet at det ikke var noe problem). Jeg har 4 pc`er hjemme som jeg har testet mot, 2 HP og 2 Fujist siemens c, jeg har problemer med begge hp`ene, men ikke fujitsu simenens. fortsatt noen gode råd? :-) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Mitt neste råd var ny firmware på routeren, når ikke det heller hjalp har vi gått gjennom de to tingene jeg måtte gjøre for å rette opp samme problem. Hvilken router er det? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hvilken datamaskin gjelder dette? Lenke til kommentar
datakaren Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Det er en dlink 655 (http://www.d-link.no/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oV4B6haltbNlwaaFp6DQoHDrpxCBK+I4LAN3l) Lenke til kommentar
datakaren Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Hvilken datamaskin gjelder dette? begge HP`ene, en nx7000 og en dv2017 (har også 2 stk. Fujitsu Siemens S7110 og S6410, begge disse fungerer bra) Det er nok HP og Dlink (routeren er en dlink 655) som ikke liker hverandre :!: Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Ok hvis det gjelder begge HP-ene dine så kan det være litt uenighet mellom disse og ruteren din. Men det kan være en ide' og oppdatere BIOS på HP-ene dine. HP retter utrolig mye hardware feil med sine BIOS versjoner. Noe som egentlig ikke er positivt med tanke på at det er mye feil fra begynnelse av. Ares serien til HP, som er den pavilion dv6500/9500 serien hadde problemer med WLAN kutt. Etter BIOS oppgradering så er det stabilt. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Bruker du kryptering? Hva slags? Prøv å reset wireless protected mode til unconfigured (ligger under advanced på dlinken). Skal jo ikke være aktivert men er verdt et forsøk.. Lenke til kommentar
datakaren Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Ok hvis det gjelder begge HP-ene dine så kan det være litt uenighet mellom disse og ruteren din. Men det kan være en ide' og oppdatere BIOS på HP-ene dine. HP retter utrolig mye hardware feil med sine BIOS versjoner. Noe som egentlig ikke er positivt med tanke på at det er mye feil fra begynnelse av. Ares serien til HP, som er den pavilion dv6500/9500 serien hadde problemer med WLAN kutt. Etter BIOS oppgradering så er det stabilt. hei, har oppdatert bios på begge hpène uten at det hjalp. Det som er litt rart er at jeg ikke har hatt problemer tidligere med disse to pc`ene, det eneste jeg kan komme på som kan være årsaken er at jeg oppgraderte ruteren med ny firmware, etter dette har problemet oppstått. jeg finner ingen løsning på å tilbakestille til gammel firmware Bruker du kryptering? Hva slags? Prøv å reset wireless protected mode til unconfigured (ligger under advanced på dlinken). Skal jo ikke være aktivert men er verdt et forsøk.. skal prøve dette i helgen Lenke til kommentar
Preple Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Har selv en hp 9510, i starten hadde jeg problemer med at wlan-kortet kuttet, men en BIOS-oppdatering gjorde den biffen... Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Problemet ligger i D Link routeren. Jeg hadde samme problemet når jeg fikk den routeren. Konas HP datt ut med jevne mellomrom eller kom ikke inn i det hele tatt. Inne på menyen i wireless delen står det beskrevet at du må bruke wpa og ikke wpa2 hvis du kjører flere hastigheter. Du kan ikke kjøre b,g, og n med max sikkerhet. Deaktiver de typene du ikke bruker og set wpa psk som standard nettverksgodkjenning. Bruk AES kryptering og deaktiver ieee 802.1x godkjenningen på HP maskinen. Etter at jeg gjorde dette, er det faktisk blitt noe av det mest stabile trådløse nettverket jeg noen gang har hatt. Jeg har satt sendestyrken på D linken til minimum og valgt en kanal som ikke er i nærheten av naboene sine. Lenke til kommentar
Loddebolt Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hvilet OS bruker du? Hvis du kjører Windows XPsp2 så kan det være verdt å legge inn disse hotfixene: KB885453 http://support.microsoft.com/kb/885453 KB893357-v2 http://support.microsoft.com/kb/885453 I KB artiklene står det at disse bla den første retter feil ved bruk av radius server og den andre med problemer ved WPA2. Min erfaring er at dette ikke er helt korrekt de fikser mye mer dersom man plages med wifi og kryptering! Bruker du kryptering som WEP, WPA-PSK, WPA 802.1x eller WPA2-AES og opplever stadige utfall så prøv disse. På jobb har vi Cisco Aironet aksesspunkter med diverse krypteringer og radius. Vi begynnte å plages med slike feil den gang vi brukte WEP 802.1x og Win XP sp2 kom. Hadde ett hundretalls Compaq laptops med W200 trådløskort og allt ble ett mareritt med hyppige utfall og ustabilitet. Løsningen var da å legge inn KB885453, men det idiotiske er at du må be MS om denne da den ikke ligger til nedlasting hos dem (let andre steder). Er vel også greit å nevne at siste drivere er påkrevd. Da vi gikk over til WPA og WPA2 så begynnte problemene igjen. Dette var spesiellt ille på nyere laptops med div Intel trådløskort, men også Broadcom hadde vi problemer med. Det som viste seg var at vi hadde utelatt/glemt disse to hotfiksene i en ny deploymentløsning for imagebasert tanking av WinXP. Ved å få disse hotfiksene inn i ettertid så ble problemene stort sett løst. Testet også min egen maskin (uten hotfikser) på ett 3Com aksesspunkt hos modern hvor det ble brukt WEP og ting var ustabilt med utfall. Dette for å se om dette kun var relatert til Cisco aksesspunkt. Prøvde også med WPA-PSK kryptering uten bedring. La så inn hotfiksene og problemer med ustabilitet ble borte Endret 5. april 2008 av oj9900 Lenke til kommentar
datakaren Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Bruker du kryptering? Hva slags? Prøv å reset wireless protected mode til unconfigured (ligger under advanced på dlinken). Skal jo ikke være aktivert men er verdt et forsøk.. hvis man gjør dette, så er det ikke noe sikkerhet på trådløs nettverket, da blir det som om å velge mellom pest eller kobra :!: Lenke til kommentar
datakaren Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hvilet OS bruker du? Hvis du kjører Windows XPsp2 så kan det være verdt å legge inn disse hotfixene:KB885453 http://support.microsoft.com/kb/885453 KB893357-v2 http://support.microsoft.com/kb/885453 I KB artiklene står det at disse bla den første retter feil ved bruk av radius server og den andre med problemer ved WPA2. Min erfaring er at dette ikke er helt korrekt de fikser mye mer dersom man plages med wifi og kryptering! Bruker du kryptering som WEP, WPA-PSK, WPA 802.1x eller WPA2-AES og opplever stadige utfall så prøv disse. På jobb har vi Cisco Aironet aksesspunkter med diverse krypteringer og radius. Vi begynnte å plages med slike feil den gang vi brukte WEP 802.1x og Win XP sp2 kom. Hadde ett hundretalls Compaq laptops med W200 trådløskort og allt ble ett mareritt med hyppige utfall og ustabilitet. Løsningen var da å legge inn KB885453, men det idiotiske er at du må be MS om denne da den ikke ligger til nedlasting hos dem (let andre steder). Er vel også greit å nevne at siste drivere er påkrevd. Da vi gikk over til WPA og WPA2 så begynnte problemene igjen. Dette var spesiellt ille på nyere laptops med div Intel trådløskort, men også Broadcom hadde vi problemer med. Det som viste seg var at vi hadde utelatt/glemt disse to hotfiksene i en ny deploymentløsning for imagebasert tanking av WinXP. Ved å få disse hotfiksene inn i ettertid så ble problemene stort sett løst. Testet også min egen maskin (uten hotfikser) på ett 3Com aksesspunkt hos modern hvor det ble brukt WEP og ting var ustabilt med utfall. Dette for å se om dette kun var relatert til Cisco aksesspunkt. Prøvde også med WPA-PSK kryptering uten bedring. La så inn hotfiksene og problemer med ustabilitet ble borte takk for tipset, jeg har sendt inn en request til våre venner i seattle, så får vi håpe dette løser mine problemer.. Endret 5. april 2008 av datakaren Lenke til kommentar
datakaren Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Hvilet OS bruker du? Hvis du kjører Windows XPsp2 så kan det være verdt å legge inn disse hotfixene:KB885453 http://support.microsoft.com/kb/885453 KB893357-v2 http://support.microsoft.com/kb/885453 I KB artiklene står det at disse bla den første retter feil ved bruk av radius server og den andre med problemer ved WPA2. Min erfaring er at dette ikke er helt korrekt de fikser mye mer dersom man plages med wifi og kryptering! Bruker du kryptering som WEP, WPA-PSK, WPA 802.1x eller WPA2-AES og opplever stadige utfall så prøv disse. På jobb har vi Cisco Aironet aksesspunkter med diverse krypteringer og radius. Vi begynnte å plages med slike feil den gang vi brukte WEP 802.1x og Win XP sp2 kom. Hadde ett hundretalls Compaq laptops med W200 trådløskort og allt ble ett mareritt med hyppige utfall og ustabilitet. Løsningen var da å legge inn KB885453, men det idiotiske er at du må be MS om denne da den ikke ligger til nedlasting hos dem (let andre steder). Er vel også greit å nevne at siste drivere er påkrevd. Da vi gikk over til WPA og WPA2 så begynnte problemene igjen. Dette var spesiellt ille på nyere laptops med div Intel trådløskort, men også Broadcom hadde vi problemer med. Det som viste seg var at vi hadde utelatt/glemt disse to hotfiksene i en ny deploymentløsning for imagebasert tanking av WinXP. Ved å få disse hotfiksene inn i ettertid så ble problemene stort sett løst. Testet også min egen maskin (uten hotfikser) på ett 3Com aksesspunkt hos modern hvor det ble brukt WEP og ting var ustabilt med utfall. Dette for å se om dette kun var relatert til Cisco aksesspunkt. Prøvde også med WPA-PSK kryptering uten bedring. La så inn hotfiksene og problemer med ustabilitet ble borte da har jeg lagt inn begge fixene og da fjernet alle skyene seg på himmelen!!!!! Tuuuusen takk for tipse!! Lenke til kommentar
m99 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Noen som vet med sikkerhet om disse fixene er med i SP3? Lenke til kommentar
Loddebolt Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 da har jeg lagt inn begge fixene og da fjernet alle skyene seg på himmelen!!!!! Tuuuusen takk for tipse!! Hyggelig å høre Er en gåte hvorfor ikke disse 2 hotfiksene ligger som standard i WindowsUpdate. Det kunne ha løst problemene for enormt mange verden rundt som plages med dette. Folk prøver å oppdatere drivere, bios, firmware til aksspunkt/rutere osv uten at det hjelper stort. Som jeg nevnte tidligere så begynnte mesteparten av problemene (for oss) når sp2 dukket opp, så det er åpenbart ett problem med Windows XPs trådløsstyring og ikke bare med hardware som mange tror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå