Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Expert 2.0 HDi varebil

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte nylig en Expert 2.0 HDi varebil 2001 modell.

I min bil har jeg 2 seter, men jeg ser mange andre expert/jumpy osv. har 1 sete og en "sofa" istedet, altså en 3seter.

Det jeg lurte på er om det er mulig å gjøre om min expert til en 3seter? Isåfall, noen som vet ca. pris?

Men når jeg første har laget en tråd, jeg har litt problemer med viftene, det er akkurat som de "fjusker". Når jeg starter bilen går ikke viftene på med en gang, og det hender de detter litt ut når jeg kjører. Noen som vet hvordan det kan ha seg? Har klaget til forhandeleren men de sier den er bare slik. Viftene plustrer dessuten. :-s

På forhånd takk for svar :-)

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut fra at det er kupévifta det er snakk om. Er det noen form for automatisk klimakontroll på bilen din, eller regulerer du lufttemperatur og viftehastighet selv? Regulerer du hastigheten selv, så skal vifta gå konstant på den hastigheten du har satt. Feilen kan ligge flere steder, men har du bruktbilgaranti så blir det forhandlers jobb å finne ut av. Feilsøking kan, alt etter hvilken bil man har, være et drittarbeid.

Lenke til kommentar

Kan tenkes denne har elektronisk regulering av viftespenningen, får du for lav ladespenning kan det tenkes at denne begynner og jukse, så jeg ville ha målt ladespenningen når viftene jukset.

Antar det bare er og kjøpe ett sete hos huggeren komplett med midtbelte og deretter vise bilen, ta for sikkerhetskyld kontakt med biltilsynet så det ikke er noen fallgruber og gå i fra du monterer setet til du har fått den vist, vi bor jo i helvete når det kommer til biler, avgifter og regler.

Lenke til kommentar

Jeg regulerer lufttemperatur og viftehastighet selv. Jeg hadde bruktbil garranti men den gikk nettop ut. Men jeg klagde på viftene når jeg kjøpte bilen, og de tok inn bilen og prøvde å fikse de. Er usikker om de gjorde noe i det hele tatt fordi viftene var helt like. Og plystringen var fordi bilen hadde stått lenge i ro så det ville gå bort sa de. Men selv om garrantien er ute må de vel ha garranti på arbeidet de har gjort (eller ikke gjort)?

Endret av Hokkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...