HulkHaugen Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Dette er kanskje feil sted å poste, men jeg prøver. Har nylig formatert jobb-pcen, og satte opp nettverksinnstillingene. Jeg tilordnet pecen et domene istedenfor denne standard WORKGROUP som den somregel heter. Etter at jeg gjorde det, så får jeg frem et bilde som sier: Sett inn kort eller trykk ctrl+alt+del for å logge på. deretter må jeg fylle inn brukernavn å passord manuellt. Går det ikke ann å ha sånn påloggingsbilde med ferdigutfyllt navn? Hadde vært greit siden vi er 2 brukere av maskinen. En ting til; Når jeg logger meg på serveren (win2k3) så må jeg "jukse" og bruke brukernavnet og passordet til en av de andre maskinene i nettverket for å logge meg på. Er det mye hokus pokus får å godkjenne min maskin på serveren? EDIT: Mener ikke ekstern skrivebord, men å få tilgang til fellesmappene etc... Endret 24. mars 2008 av HulkHaugen Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Ja, det er mulig å kjøre autologon på domene ved å forrandre ett par strings i regestry sjekk ut denne Skjønnte ikke helt hva du mente med det andre, men har du installert Active Directory på maskinen, og du prøver å logge på med en av brukerne du har opprettet der? Edit: Når jeg tenker meg om har du jo helt sikkert installert AD når du har ett domene. Hmm. Får du noen feilmelding når du prøver å logge på domenet med en domenebruker? Endret 24. mars 2008 av oifind Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Ja, det er mulig å kjøre autologon på domene ved å forrandre ett par strings i regestry sjekk ut denne Skjønnte ikke helt hva du mente med det andre, men har du installert Active Directory på maskinen, og du prøver å logge på med en av brukerne du har opprettet der? Edit: Når jeg tenker meg om har du jo helt sikkert installert AD når du har ett domene. Hmm. Får du noen feilmelding når du prøver å logge på domenet med en domenebruker? jeg vil ikke ha auto logon, siden vi er 2 brukere, men om man fikk frem brukerkontoene med bilder istedenfor å skrive inn navnet hadde vært fint. ikke så viktig da. AD? jeg kikket på en av de andre maskinene på jobben, og der stod det navnet på domenet, så jeg fyllte inn det, og fikk melding "Velkommen til domenet". Når jeg kikker på enhetene i nettverket, så ligger server der. men den har ikke jeg brukernavn til. må låne brukernavn som egentlig hører til en av de andre maskinene i nettverket. Forstilte meg at jeg må opprette min maskin som en godkjent bruker inne på serveren. Fordelen med dette er at jeg bruker en del applikasjoner på et eksternt skrivebord på serveren, og jeg har ikke mulighet til å kopier/lim inn mellom skrivebordene, så derfor vil jeg bruke et mellomledd, da en disk som heter common på serveren.. det kan jeg med et annet brukernavn, men jeg vil ha mitt eget for min maskin. Jeg har naturligvis tilgang til denne disken fra server-skrivebordet.. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Okey, leste ikke første posten godt nok. Vel, da har jeg ikke noe godt svar på hvordan man kan løse det med loginen, kan hende det finnes noen programmer der ute som kan gjøre det for deg. Når det gjelder domenet så synes jeg det høres rart ut om dere kjører autentisering på serveren med brukernavn koblet mot maskin. Det kan jo selvfølgelig hende og da regner jeg med at maskinen din må flyttes til riktig OU i AD på serveren. Dere har vel kanskje en dataasnsvarlig e.l du kan høre med. Endret 24. mars 2008 av oifind Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 hehe, jeg er vel det nærmeste man kommer data ansvarlig. dette er på en båt, og jeg er elektrikkeren Men hvis jeg skal få tilgang til hvilken som helst delt mappe på en av de andre maskinene, må jeg ha brukernavn og passord. for eksempel maskinisten sin login er "SHIP\65Engine" og passord er bare blank. Prøver å logge meg på med min maskins nettverksnavn på denne måten "SHIP\65Elektr", men til ingen nytte. Hvis jeg derimot skiver "SHIP\65Engine" eller "65Office", så kommer jeg rett inn fra min pc.. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hmm. OK, da tror jeg du må se litt på hvordan serveren er satt opp. Sjekke hvor maskinen ligger i Active Directory i forhold til resten av maskinene. Sjekk også rettigheter på sharet du prøver å komme inn på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå