ronron25 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Noen som vet det og kan si hva det heter? Et program som er bedre enn Picasa eller Gimp. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 mener å ha lest en artikkel her på hardware om at photoshop fungerer på linux Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 mener å ha lest en artikkel her på hardware om at photoshop fungerer på linux PhotoShop fungerer nok i Linux ja, men det jeg lurer på, er om man finner et gratis program som er like bra som PhotoShop, som man kan bruke i Ubuntu. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det finnes ikke, men du har et alternativ som Pixel som koster noen dollar, men er betydelig billigere enn PS. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Det finnes ikke, men du har et alternativ som Pixel som koster noen dollar, men er betydelig billigere enn PS. Ok, skal sjekke det ut. Takk for svar, alle ! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) -glem det- Endret 24. mars 2008 av Admin'c Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei! Jeg ville gitt Gimp en ny sjanse. Selv holder jeg på å lære meg Gimp og jeg syns Gimp gir mange muligheter. Jeg har også kjøpt Bibble. Bibble brukes til å behandle råformat bilder. (Kort fortalt.) Jeg har også tatt med meg Picasa fra Windowsverdenen, selv om dette programmet i liten grad benyttes. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Hei! Jeg ville gitt Gimp en ny sjanse. Selv holder jeg på å lære meg Gimp og jeg syns Gimp gir mange muligheter. Jeg har også kjøpt Bibble. Bibble brukes til å behandle råformat bilder. (Kort fortalt.) Jeg har også tatt med meg Picasa fra Windowsverdenen, selv om dette programmet i liten grad benyttes. Jeg liker Gimp jeg , og synes også Picasa er et fint program. Hadde bare vært morsomt å prøvd noe annet. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 CinePaint skal vistnok være veldig bra. Om du foretrekker Photoshop GUI er Gimpshop et ok alternativ. Krita har også fått en del god omtale og kan minne litt om Photoshop utseendemessig. Angående Photoshop, selv om det ikke var akkurat det du hadde i tankene, kan det uansett være vært å nevne at Google har betalt utviklere for å gjøre støtten til Photoshop via Wine mer optimal. Adobe var raskt ute med å fortelle at de ikke kommer til å lage en utgave av Photoshop for Linux da dette kom frem. Selv om jeg heller skulle sett alle pengene og ressursene hadde gått til å forbedre bildemanipuleringsprogram som er gitt ut under en åpen lisens og tilgjengelig for Linux, er dette gode nyheter for de som MÅ ha Photoshop og ønsker å benytte seg av Linux. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 CinePaint skal vistnok være veldig bra. Om du foretrekker Photoshop GUI er Gimpshop et ok alternativ. Krita har også fått en del god omtale og kan minne litt om Photoshop utseendemessig. Angående Photoshop, selv om det ikke var akkurat det du hadde i tankene, kan det uansett være vært å nevne at Google har betalt utviklere for å gjøre støtten til Photoshop via Wine mer optimal. Adobe var raskt ute med å fortelle at de ikke kommer til å lage en utgave av Photoshop for Linux da dette kom frem. Selv om jeg heller skulle sett alle pengene og ressursene hadde gått til å forbedre bildemanipuleringsprogram som er gitt ut under en åpen lisens og tilgjengelig for Linux, er dette gode nyheter for de som MÅ ha Photoshop og ønsker å benytte seg av Linux. Takk for tips! Skal se nærmere på CinePaint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå