Gå til innhold

kjøpe nokia n96 - er dette ok eller svindel?

Anbefalte innlegg

Beklager lang post men håper noen kan svare meg

kom over dette i ebay.com

http://cgi.ebay.com/NOKIA-N96-16GB-NOKIA-N...1QQcmdZViewItem

den linken har han nå tatt vekk. det var en auksjon som starter på 9000 USD. der han selger n96, n95 8 gb, n81 og en nokia modell til. men jeg var bare interessert i å vite om den n96

sendte mail til selger og spurte fikk dette som svar:

The price for 1 Unit of NOKIA N96 16GB is 320 EURO with the shipping and package insurance included in the price. For the moment I am located in Romania because I moved here recently . Anyway, the shipping will be started from here and will take only 3 days to reach your location. The phone will come Brand New, Unlocked ( work with any network provider and any simcard in any country) , Full Accessories (Adapter, Cable, Battery, Car Charger, Case, Holder, Faceplate, Housing, Headset, Memory, Software, Wall Charger), 2 Years International Warranty provided By Nokia, Original Box, Receipt and as a gift an Apple ipod of 30 GB white. If you want to hear how this transaction can be done and your ARE REALLY interested in this transaction, please email me back as soon as possible. Also you must know that the Phone is Authentic , original from Nokia, made in Finland and is not a prototype. Has GPS, wifi, 5 MP camera and many other. Waiting your reply.

Please do not look from my Items on eBay because Ive removed. I had more than 300 possible buyers and I have only 20 units in the stock. SO I prefer to remove my item from eBay. Waiting your reply if you are still interested in buying.

Yes you get an Ipod as a gift ! I have a contract with a Shipping company here in Romania who has Escrow Services. First I will start the shipping to your address and I will provide you a tracking number ( also the shipping company will email you with the tracking number ) , after you have your tracking number and see that the shipping was started and is in transit to your location, you will send the money through Western Union on my full name and full address but you will send the payment details to the shipping company ( Please keep in mind that you will send the payment details to the shipping company not to me ) And they will keep the payment details untill you will receive the package and inspect it . After you will receive the package and inspect it , you will have to give them the confirmation in order to release me the payment details so i can pick up the money or to not release me the payment details !

Let me explain again :

1. I will start the shipping to your address and give you the tracking number ( the shipping company too)

2. YOu will send the money through Western Union and send the payment details to the shipping company

3. The shipping company will keep the details untill you will receive the package and inspect it .

4. You receive the package and inspect it

5. You give a positive confirmation or a negative one

6. I get paid or you will ask for a refund !

( you have 30 days retunr policy )

I have a very good friend at the Nokia factory in Finland and he can manage me a nice stock with this beauty . Also let me tell you something about my little prices. Even if I consider it "my little secret", I will tell you some things about my price. As you know, some factories have a special price for its employees. I mean a little one, of course. Well, one of my friends has this privilege. That's all I can tell you, but I'm sure you'll see my point of view. Also I want to assure you that my price includes also a little profit, enough to keep me in business and to offer me some extra money. I'm not a greedy person and also I think it's better not to keep money, but to let them run. So that's it about my little price! Waiting your email back as soon as possible.

I know that I am a serious man and I run my business very good and I have more than 1200 happy buyers till now !! My way to complete this transaction is very secure for you and and for me too. Also the shipping company website and escrow service is www.fan-curier.com Thank you very much and please think about .

Kan dere se om dette er ren svindel eller hva? Virker litt for god til å være sant det han skriver han selger....

http://tinde.no/clf/classifieds.tas?Ref=29629

http://mobiltelefoner.rubrikk.no/annonser....?ft=nokia%20n96

de to er av samme selger???? tlf nr er ikke registerert på han når jeg søker opp nr? er dette og ren svindel eller=?

dette fra finn.no http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12833689 ?

jeg er interessert i å kjøpe n96 (når den kommer eventuelt før) men vil høre med andre om dere tror alt dette bare er svindel eller hva?

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel heller om du er villig til å betale for en overpriset og uferdig prototype.

N96 har ikke kommet ut. Derfor kan vi med 100% sikkerhet si at:

1. Telefonen ikke er kjøpt i en butikk. Med andre ord er den stjålet eller fått tak i på annet vis. Det er selvfølgelig ingen garanti på et slikt produkt, da det er ulovlig å både selge og kjøpe.

2. Dette er en prototype. Den har derfor uferdig hardware/software. Du kan IKKE oppdatere FW på en prototelefon. Hverken via NSU eller hos en forhandler, hvem som helst kan enkelt skjekke om en telefon er en proto eller en ferdig telefon (IMEIen er forskjellig).

Dette er selvfølgelig bare HVIS han faktisk har en N96 som han skal selge. Personlig tror jeg ikke et ord på det som han skriver her.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for svar, det var det jeg ville vite. Høre hva andre her inne mener.... jeg har mine store mistanker og ser du... greit det frister... men jeg er selv veldig interessert i mobil og slik, har selv hatt MANGE mobiler gjennom årene..... jeg syns bare dette virket veldig mystisk, derfor jeg ville legge det ut her slik at andre får vite om dette.

jeg har jo selv nokia n95 8gb jeg er fornøyd med (utenom litt slark jeg har fått nå etter noen ukers bruk). Jeg hadde ikke gått på dette og kjøpt en slik mobil, selvom selger sier dette ikke er protoype, men alle veier jeg har lest er den n96 ikke ferdig og released en gang. Venter heller på at den faktisk er bekreftet ferdig utviklet og kommet i butikkene.

Lenke til kommentar

Ligger en på Finn.no nå også for 9500,-

Beskrivelse

1 stk Nokia N96 selges. De er foreløpig ikke å få kjøpt i Norge. Nokia i Finland gir 12 måneders garanti og det er cirka 10 måneder igjen av denne garantien. Du kan skrive sms på bl.a Norsk og Engelsk. Det er ingen binding av noe slag på denne telefonen, det er bare å sette inn sim kort og ringe. GPS`en har kart over Oslo. Telefonen har wlan, super 3G og mottager for digital TV mm. Telefonen er enten produsert i Asia på oppdrag av Nokia eller den er produsert i Finland og eksportert til Asia. Den er deretter impotert av meg og tollklarert. Det er bekreftet at det er en original Nokia.

:sick:

Lenke til kommentar

Jeg skal gi alle her et enkelt tips..

Vil de at betalingen skal foregå via escrow, Moneygram OG/ELLER Western Union er det svindel. SÅ OG SI UTEN UNNTAK!

Romania har blitt sammenlignet i det siste med Nigeria. Det er 2 land hvis du får en forespørsel om å kjøpe noe fra de er det 99.9999% sjanse for at det er svindel.

Hvis du har lyst å le litt så se på http://www.thescambaiter.com eller http://www.419eater.com

Til slutt så har svindlere fra Romania kallenavnet Vlad og de fra Nigeria mugu som visstnok betyr dum idiot eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...