Gå til innhold

Kommentarer til 790i Ultra, Q9550, 9800GX2, DDR3-2000MHz.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

vis du har planer å overklokke så burde du bytte cpu vifta den som følger med er ikke så bra cpuen blir fort varm må kjøre den på maks for å holde cpuen under 60c under idle byttet selv til vannkjøling nå ligger den på ca 20-30 når den ikke jobber med noe

 

mitt oppsett

 

Asus Striker II Extreme 790i Ultra SLI

 

Intel Core 2 Extreme QX9650

 

Western Digital Raptor 150 GB Slitter med at kun raptor x vises har enda ikke

fikset dette problemet vis noen har et svar på

WESTERN DIGITAL Digital Raptor X 150GB dette problemet så er det fint vis de legger ut

et svar

MSI GeForce 9800 GX2 1024 MB OC

 

Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB, DHX

 

LG Blu-Ray-brenner GGW-H20L

 

Zalman Watercooling Reserator XT BK,

 

Northq Black Magic Flex 850W,Modular,80+

 

OCZ Freeze Extreme Thermal Kjølepasta,

 

Lian Li PC-P80 ArmorSuit Alu Case,

 

Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk

 

 

Det du må passe på er når du setter på utstyret så se etter at rammen har riktig volt dette er et problem som blir fikset med en bios update min hadde bios 402v her måtte jeg legge in volt, CL9-9-9-24, PC3-12800 manuelt for å starte opp

 

men etter at man har oppdatert biosen så greiden den det selv

Lenke til kommentar
Har MIST 1000w selv, og det er ingen problem med den i forhold til 6-pin og 8-pin PCI-E kontakter. Den har 2 avtagbare pins noe som gjør at du kan få en 8-pin eller en 6-pin kontakt. :)

Men vis han skal ha 2 stk 9800gx2 så må han ha 2 stk av vær type har den det

Lenke til kommentar
Så da er vi tilbake til Raptor da? Siden det er nærmest desktop.

 

Birger :)

 

 

Personlig ville jeg ikkje ha kjøpt raptor, da sas ikkje er så veldig mye dyrere. Man må ha en saskontroller, men det burde man jammen ha på raptorer i raid også! hovedkortraid suger i forhold til dedikert kontroller.

 

Dette er bare tull. En integrert hovedkort raidkontroller har INGEN problemer med å styre RAID-0 på 2 raptorer, eller 4 for den saks skyld. Du har helt rett i at GENERELLT SETT så er de integrerte kontrollerene langt underlege de (langt langt dyrere) standalone kortene, men dette er kun noe du vil kunne måle i situasjoneer som faktsik krever litt ut av kontrolleren. RAID-0 og RAID-1 er eksempelvis veldig enkle RAID-typer. Det er først når du begynner å snakke om ekstremt store RAID eller RAID som bruker mer avanserte oppsett slik som RAID-5 at du vil merke stor forskjell.

 

Fra mitt standpunkt så tror jeg at jeg hadde annbefalt å bare kjøpe en billig 300-500gig harddisk som du kan bruke fremover det neste året, og så kjøpe deg en SSD (eller to i RAID) da, siden prisene da utvilsomt vil begynne å bli ganske så forlokkende.

 

Til OP: Anngående valget av 790i chipset kort så er det kortet veldig bra, MEN du bør absolutt være obs på at det er en del folk som har opplevd betydelig datakorrupsjon med hovedkortene basert på dette chipsettet når de har overklokket (normalt). Du kan lese mer om dette på xtremesystems forumet og lignende forum for å følge med om det komemr en løsning. Jeg kan tenke meg at det kommer en BIOS fiks på sikt, men du bør absolutt være bevisst på dette problemet før du kjøper så du ikke evt. blir skuffet senere.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Sats heller på å kjøpe et stabilt Intel chipset.

 

Jeg var, som du sikkert ser av tidligere innlegg, veldig begeistret for det nye nVIDIA chipsetet. Men mye har endret seg siden den gangen.

 

Mange problemer med korrupsjon, slik som Stigma sier og mye annet. Det er heller ikke så overklokkevennlig som mange skal ha det til. :(

 

Det er også rapportert om at alle Windows versjoner som blir innstallert på 790i chipsetene blir korrupte. Dette er da som oftest enkelttilfeller, men det bør gi en liten pekepinn.

 

Intel for meg tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...