Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei, jeg er nå i gang med og installere 64-bit Server2008 på maskina mi for og teste dette ut, men i installasjonen melder problemene seg: siden jeg er avhengig av og kunne ha muligheten for hot-swap på s-ata diskene mine må derfor OSet installeres med achi aktivert i bios, dette fører selvfølgelig til at jeg må installere drivere for dette under installasjon. Siden server08 er et såpass nytt OS, og hovedkortprodusenten min (Gigabyte)ikke har vært flinke til og legge ut drivere som er lagd for/testet i server08 må jeg derfor gå for den andre driverfilen som kan passe, nemlig den for 64-bits vista, server 2003 og XP. Jeg legger filene inn på en minnepinne og lar server08 finne den riktige driveren. Deretter trykker jeg på next, noe som gir en feilmelding. Jeg har også prøvd og finne driveren manuelt men med like lite hell. Hovedkortet jeg har er et Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0 Får jeg ikke til AHCI på server2008 er jeg også ute etter alternativer til dette, server 2003 står her som den sterkeste kandidaten. Kravene er hovedsakelig at det må være 64-bits (pga 4Gb ram) og støtte AHCI, så derfor ser jeg også på vista og XP 64-bit som en utvei, men server08 hadde helt klart vært det beste for mitt bruk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Akkurat som med Vista32/64 er AHCI drivere inkludert fra Microsoft. Skal ikke være nødvendig å adde intel drivere under installasjonen. Så jeg ville prøvet install "out of the box" først. Dessuten er det ikke Gigabyte som lager driverene for P35 men Intel , så søk der først, søke der nå gir ikke noe treff for Intel Matrix Storage drivere for win 2008 server dog. Men så er jo 2008 og Vista er basert på samme kjerne . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Akkurat som med Vista32/64 er AHCI drivere inkludert fra Microsoft.Skal ikke være nødvendig å adde intel drivere under installasjonen. Så jeg ville prøvet install "out of the box" først. Dessuten er det ikke Gigabyte som lager driverene for P35 men Intel , så søk der først, søke der nå gir ikke noe treff for Intel Matrix Storage drivere for win 2008 server dog. Men så er jo 2008 og Vista er basert på samme kjerne . Ja, jeg vet at det under installasjon av vista ikke skal være nødvendig med disse driverene, så jeg antok at dette også gjaldt server2008. Noe som er i mitt tilfelle ikke stemte, under installasjon klager den på manglende drivere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det var jo litt merkelig . Er det RC versjon eller RTM versjon du har . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det var jo litt merkelig . Er det RC versjon eller RTM versjon du har . Det er den utgaven er får lastet den fra microsoft.com, er ikke helt sikker på hvilken versjon de har lagt ut der. Men jeg tror det er RTM, siden det er trial-versjonen av server2008 jeg lastet ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå