Gå til innhold

Samsung X660 - Overføring av filer, problem. Softwareproblemer også.

Anbefalte innlegg

Righto! Jeg fikk meg en SAMSUNG X660 en gang tidligere, noen

år tilbake, og er rett og slett klar for en ny mobil....

Tingen er at jeg har tatt mange bilder, som jeg absolutt vil ha ut av denne, men siden jeg ikke fikk en kabel med pakken, og at det faktum at mobilen er "gammel", er et problem. Kan også nevne at infrarød har aldri funket...

Så hva gjør man?`Joda....jeg gikk på nettet og fant ut at MA-8260 er kabelen, som passa. (Stod egentlig MA-8260P da, men så på en annen siden at X660 var lista sammen med kabel MA-8260). Anyway. Fant ÈN butikk på nettet som solgte denne MA-8260 kabelen, og noen uker etter på etter å ha bestillt kom den. Problemet her er at det virker som denne USB datakabelen ikke er for denne mobilen allikevel, selv om det står på nettet, at den kan brukes sammen...Var det virkelig en P som skulle gjort forandringen?

Anyway. Vært litt rundt på nettet for å skjekke en del ting, men det går bare rett og slett ikke. Joda, kabelen passer fint inn i mobilen, og lager tilogmed en lystig lyd når den blir presset inn, men der stopper det. Absolutt null.

Tenkte å kunne sende over alt til en annen mobil, eventuelt ny mobil, men her er det snakka om over 100 bilder.

Hvis akkurat DU har hatt denne mobilen og funnet løsning på hvordan mankan få ut ting av den, vær snill og ta kontakt fort så mulig.

Takker for alle råd på veien :p

Vil bare kunne kaste denne mobilen, eller ihvertfall bli ferdig med den, med god samvittighet. Klarer du å hjelpe meg er du min helt!

Laffassen

Endret av -Laffi-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig du trenger noe software for å få usb-kabelen til og virke.

Link: Samsung.no / X660 Support

MA-8260 er en kabel det følger med CD til, men det viser seg at denne kabelen ikke fungerer på denne mobilen, og at MA-8260P bør være den riktige...men den er ikke lett å finne i norske butikker...(med mindre han som letet det opp overså noe)

Anyway. Det jeg vil først og fremst med denne tråden er å finne en kabel, som er 100% kompatibel med telefonen, og vista 32 bit. Kabelen bør koste under 200 kroner.

Linkene som det går an å kjøpe kabelen kan også være utenlandske sider en kan stole på.

Takker for all hjelp.

Endret av -Laffi-
Lenke til kommentar
Varenummer Q6-4308

Datakabel USB Kompatibel Samsung PCB113BSEC

Kompatibel Samsung PCB113BSEC Datakabel. Forbind din mobiltelefon til din PC med dette USB kabel. Overfør billeder, lyde og andre data nemt og bekvemt.

Passer til Samsung: D500 / D600 / E340 / E350 / E370 / E380 / E730 / E760 / E770 / E860V / X300 / X630 / X660 / X670 / X700 / X800.

PRIS: 64,00 NOK

Denne ser ut som skal passe.

Link: Samsung PCB113BSEC

Har bestilt fra mytrendyphone.no før. aldri vært noe problemer. :)

edit:

Hvordan det er med drivere og sånn til Vista er jeg ikke sikker på men tror ikke det skal være noe problem. Du kan jo sende de en mail og spørre eller no for sikkerhets skyld ;)

Endret av jadz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...