pietk75 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei, Har lest om det kommende USB 3.0 (ca. 2010, etter det jeg skjønner), og har følgende korte spørsmål: Hva slags komponenter endres? Mitt spørsmål er relatert til mine eksterne disker. Selve PCen har vel bare USB 2.0, så den vil måtte endres. Det samme gjelder vel selve de eksterne diskene også. Men: Endres USB-kablene? Har dagens USB-kabler 3.0-kapasitet? Jeg har strekt en USB-ledning gjennom vegg og el.kanaler - tror dere jeg kan bruke den samme kabelen i en USB 3.0-verden? P. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Standarden forventes klar 1.ste halvdel av 2008 og presenteres da fra Intel. De antyder at det skal være bakoverkompatibelt slik USB har vært tidligere , hvilket vi si samme type connector/kabel . Om dine kabler kan benyttes blir bare spekulasjoner. Mulig man må ha annen tvinning / tverrsnitt/ skjerming i 3.0 kabel , men det vet vi ikke føre standarden er lagt frem. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 regner med at man må ha nye kabler grunnet at man bruker nå fiber itillegg til kobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå