Gå til innhold

Grei spill pc til rundt 4000kroner

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg trenger da en ny pc i og med at den jeg har nå er så føkka som det går ann og være :p

Er ikke snakk om noe helt ville greier jeg vill ha, men er snakk om en pc som ihvertfall kjører cs 1.6 på 100 fps konstant what so ever + litt til kanskje.

Komponenter jeg trenger:

- Kabinett (tenkte på dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=44789)

- Strømforsyning

- Hovedkort

- Prossesor

- Skjermkort

- Ram

(PS: Har også 3 interne(IDE) og 1 ekstern harddisker som jeg ha i den)

Alle forslag taes imot med glede<3

Endret av uberost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare på dust 2? :O

:p

Var bare et eksempel det, aim map kommer du til å ha langt høyere fps på...

Dust2 er faktisk en av mapa som krever endel power får å få god fps etter min erfaring...

Er derfor jeg tok dust2 som et eksempel :yes:

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Trenger ikke halvparten av den pcen som er satt for å kjøre 1.6 på 100 konstant!

Å gå for en e8200 isteden for e6550.! koster bare 100 lapp eller noe mer men er kjøligere, klokker bedre, har bedre ytelse på samme clock som e6550..

Endret av hans2k
Lenke til kommentar
Ja man kan det , men det er ikke alltid like lett å få bootet fra disk tilknyttet dem.

Nei, men har har da for guds skyld plass til 2 disker på hovedkortet også.

Dette skal vertfall ikke være noe argument for ikke å bruke en ekstra kontroller.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var trådstarter ville jeg anskaffet et nytt kort som f.eks

Abit IP35 (som i handlevognen) + en ny sata300 disk til 5-600 kroner og lagt OS på denne.

Da både jmicron kontroller + evt. PCI kort kjører på PCI bussen.

Et IDE PCI kort er greit å bruke for disker som brukes til lagring.

Han skal sikkert ha en DVD/rom/brenner også , så 2 disker på jmicron går nok ikke.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

nei, ville klart gådd for en E2160 og klokket den opp med orginal kjøler..... andre prosessorer som er foreslådd er bedre, men det er ikke værd og betale 700,- ekstra på et så stramt budsjett

så derfor

E 2160 440

asus p5k vm 608,-

HD 3870 1219

kabinett?? finner du vel bak elkjøp eller expert :) og ein god psu

corsair 450W 650,-

2 gig minne, 800mhz 334,-

da ender du på ca 3250,- men er ei lita forutsetning at du klokker litt lett 2,5ghz+++++

penger til overs kan brukes til heftigere skjermkort eller en sata disk slika at su slipper og tenke på ide diskene

Lenke til kommentar

mja mjo, men prossesor er egentlig noe jeg prioriterer ganske høyt, i og med at spill som cs faktisk er ganske cpu krevenes spill og er kanskje litt lettere og oppgradere andre ting men.

Har endt opp med dette til nå:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69052

Ble litt mer en 4000 menmen... Virker greit?

Noen som har noen erfaringer eller meninger med det skjermkortet?

Endret av uberost
Lenke til kommentar

Ikke egen erfaring med sapphire kortet, men lest at det bråker forferdlig mye iforhold til 3870kortene med dualslot kjøler.

Men må bare spørre her! Du skal lage deg en pc for å kunne spille cs 1.6 primært? Da kommer du MYE billigere unna enn det du har i handlekurven din nå!

Eksempel: her. I det forslaget har jeg tatt med ett 780G hovedkort fra Gigabyte, test av dette kan du finne her. Benytt deg av hybridcrossfire med det innebygde skjermkortet på hovedkortet + 3470kortet jeg har i handlevogna og du får mer enn nok kraft til cs 1.6 (over 3000poeng i 3dmark06)

Lenke til kommentar

amentio er en butikk jeg anbefaler på det sterkeste. så lenge de har varer tilgjengelig leverer de utrolig raskt, og kundeservice er fantastisk. svarer med en gang på tlf hvis det er noe man lurer på.

angående cpu vil jeg ikke anbefale e2xxx-serien pga dårlige kjølere som bråker utrolig mye. ytelsen er ikke så veldig bra den heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...