Gå til innhold

Radeon og Counter-Strike!

Screamer

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 9500@ 9500pro og får 3030poeng i 3dmark2003, med min Athlon Thunderbird @ 1,5GHz og 768sdram.

Cs er tingen og med mitt ATI kort skulle jeg vel egentlig ikke droppe noe serlig fra 100. Jeg lurer på hvilke instillinger dere bruker i cs.

har dere noen tips og triks for og få opp ytelsen?

har jo merka at det er syykt med bildekvalitet på framene så det må vel ha noe med å sette ned bildekvalitet i OpenGL osv!

Jeg er ny innen ATI fronten! men er sålangt kjempe fornøyd! 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan ser man FPS i CS? :oops:

Net_graph 3. Selv har jeg konstant 100fps. Prøv å ta av Anistrophic filtering og full screen antialasing(kalles kansje kantutjevning eller noe slikt i drivermenyen). Sett i drivermenyen presetten ned fra quality til balanced eller normal(husker ikke hva det kalles, den i midten)

Lenke til kommentar

Det er en liten magisk kommando som fikser problemer med ati kort i cs. Denne kalles *trommesolo* ati_npatch 1 (eller 0, husker ike hva den skal stå på, bruker gf3 selv). Skift den til noe annet, så får du nok se resultater.

(og ja, jeg er tr0tt... :wink: )

Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte om ati_npatch skal stå på "0" eller "1" ??

Er ikke helt fornøyd med fps i cs enda! så alle tips og triks blir godt tatt imot.

Har nå driverne på default i openGL (cat 3.1).

Noen som har 100-90 konstant? (noe som du lett burde få med dette kortet og de riktige instillingene)! Plz si fra hvordan ditt oppsett er :)

Lenke til kommentar

mange ati folk som har problemer med cs...

jeg hadde det engang når jeg hadde 8500, alt gikk veldig greit utenom cs.

jeg prøvde uendelig mange drivere, oppsett, tweaking etc, men ikke noe hjalp, ikke patchen heller (fant en patch som vistnok skulle hjelpe)

er litt mystisk det der... har lett litt rundt på mange forskjellige forum, ingen som gir svar på hva man kan gjøre, eller hvorfor det er sånn.

surt :/

Lenke til kommentar

rage3d har vel ikke cs instillinger... iallefall ikke default...

har det inne og ingen instillinger for cs der.. bare mange andre spill...

prøvde nå cs.. kjørte direct3d 1280x1024 (tror det var riktig tall) ligger på 98fps fast (100 da..)

alt er bare fryd og gammen her...

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Hvordan ser man FPS i CS?  :oops:

cl_showfps 1 er den enkleste måten å se fps på i cs uten å miste noe ytelse av det. (net_graph 3 tar jo ikke så mye ytelse heller da.)

706256[/snapback]

hei hei, jeg kjører windos vista, den kjører seff ike cs i open gl. er det noen som har noe idier åssen man kan få det til å funke eller om det fins en ?

takk

Lenke til kommentar

Heisann hsmoo og velkommen til forumet. :)

Om du ser litt nøyere på datoene i denne tråden oppdager du at den er over fire år gammel, så det er ikke mye trolig at du vil få gode svar om Vista i denne tråden.

Det beste vil nok være å opprette en ny tråd i kategorien for Counter-Strike hvor du spør direkte om det du lurer på. Husk en god emnetittel som "Hvordan få OpenGL i CS under Vista?".

Men før du gjør det lurer jeg på om du har installert skjermkortprodusentens oppdaterte drivere eller om du bare har installert Vista og startet å bruke det? For den orginale driveren er skjeldent å anbefale over en nyere fra produsenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...