Gå til innhold

Førstegangstjeneste/siviltjeneste, slippe unna?

-Shark-

Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg var på sesjon mai 07. Ble tjenestedyktig og fikk utsettelse til 09.

Har ingen gode grunner for at jeg skal inn i militæret og vil gjerne slippe! Hva er oddsene for å slippe? Eventuelt er det noe man kan gjøre for å ikke være på førstegangstjeneste men silviltjeneste?

Absolutt ikke lyst å være der et år. Joda sikkert kjekt å ta noen form for utdanning etc, men igjen- har ikke lyst.

(PS: Og ja- søkt på forumet og funnet tilsvarende tråder- men jeg vil ha min egen) :!:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Om du slipper kommer ann på behovet Forsvaret har på folk for øyeblikket. Dersom de trenger folk er det ikke lett å slippe. I alle tilfeller kan du bli gjort ikke tjenestedyktig ved å snakke med presten eller militærpsykologen/psykiateren på rekruttskolen. Disse vil være bastante på å få deg til å bli og vil være ute etter din egentlige grunn til å slippe førstegangstjenesten. Det kreves derfor at en er forberedt på å få fremhevet sympati fra den som tar avgjørelsen på vegne av deg.

Dersom du på den annen side vil ta førstegangstjenesten, vil jeg anbefale deg noe skikkelig rått, noe helt hinsides. Velger du etter hva du liker og tror du kan trives med vil du oppleve førstegangstjenesten som rene himmelen. Forsvaret har noe for alle, viser du interesse i din avdeling vil de fleste prøve å hjelpe deg videre, sånn sett er Forsvaret forholdsvis rettferdig lagt opp.

Lenke til kommentar
Om du slipper kommer ann på behovet Forsvaret har på folk for øyeblikket. Dersom de trenger folk er det ikke lett å slippe. I alle tilfeller kan du bli gjort ikke tjenestedyktig ved å snakke med presten eller militærpsykologen/psykiateren på rekruttskolen. Disse vil være bastante på å få deg til å bli og vil være ute etter din egentlige grunn til å slippe førstegangstjenesten. Det kreves derfor at en er forberedt på å få fremhevet sympati fra den som tar avgjørelsen på vegne av deg.

Dersom du på den annen side vil ta førstegangstjenesten, vil jeg anbefale deg noe skikkelig rått, noe helt hinsides. Velger du etter hva du liker og tror du kan trives med vil du oppleve førstegangstjenesten som rene himmelen. Forsvaret har noe for alle, viser du interesse i din avdeling vil de fleste prøve å hjelpe deg videre, sånn sett er Forsvaret forholdsvis rettferdig lagt opp.

Får håpe de ikke trenger folk da. Er det noe man kan ringe til for å høre?

2 stk på jobben var innom militæret og ble sendt hjem dagen etter. De ville absoulutt ikke være der. Måtte jo snakke med psykologer og leger og det som var.

Lenke til kommentar

Jeg tipser deg å ringe forsvarets mediesenter 03003, forhør deg om akkurat din sak. Ikke vær redd for å oppgi navn eller noe, de skriver ikke noe sånt som "har ringt oss for å slippe med dritdårlig grunn" eller no sånt piss. De vil i utgangspunktet bare hjelpe deg. Sier de at sannsynligheten er stor for å slippe, spør hvordan, du kan være såpass direkte med dem. De har 1000-vis som ringer angående samme sak.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Si at du er narkoman eller at du misbruker stoff flere ganger i uka. Et par av mine kamerater sa det og ble ikke tjenestedyktig på rappen :p

Det blir heller ikke notert noe sted hvorfor du ikke er tjenestedyktig så grunnen trenger du ikke være redd for. Det funker også å si at du har begynt å misbruke narkotika selv etter "godkjent" sesjon.

GL ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...